Vet ni..

Idag skulle vi åkt och kikat på kök för att få inspiration och bli mer säkra på vilken stil vi vill ha i Västra Ingelstad. Picnickorgen var packad och rutten klar. Först ut till tomten (M har inte varit där sedan förra veckan..) vidare mot fika och därefter köksspan och veckohandling på Willys Emporia.
Men när jag väl stod där i hallen uppsnojjsad och klar med jackan på så kände jag ett enormt inre motstånd. Hela min kropp skrek:
- "Neeej, jag VILL inte!! Nej, nej neeej, rädda mig jag VILL inteee!"
Jätteskum känsla. Jag som alltid vill och har lust. Men inte idag. Jag vill bara få vara själv. Inget är tok, inget fel, inte trött, inte ovän, inte arg, inte ledsen. Jag vill bara få vara ifred!
Så jag lyssnade på min kropp. Drog av mig jackan. Pussade maken och barnen och sa:
- Hejdå älsklingar ha det så jättemysigt och kör försiktigt!
Så nu sitter jag här i min ensamhet. Snyggekläderna har åkt all världens väg, mystossorna är på och joggingbyxen. Nu är det dags för kvalitetstid på hög nivå! På med tv'n och fjärrkontrollen i högsta hugg. It's mummytime ;)
 
1 kommentar
Lina

Åhhh sååå skönt!! Jag vill också;-)))

Svar: Det var så himlans underbart.. att bara få ligga och flippa på tv'n tills man tröttnade! Hur ofta händer det.. typ aldrig här hemma! Vi ses nästnästa vecka ska kolla kalendern efter en dag! (Med eller utan minsarna??)
Cicci