växte en halvmeter..

när jag hämtade Flisan på förskolan idag. SÅ mycket beröm hon fick från alla sina fröknar. Hon är så enormt trygg och säker i sig själv. Tja.. och enormt busig och glad alltid. Blev så ofantligt stolt och Flisan hon hoppade runt nöjdare än någonsin med sin lillebror. Ingen av dem ville gå hem.. någonsin!
Fick bli kvar tre kvart innan vi kom iväg och då tack vare muta.. Fika på Macedonken på väg hem!
Väl där mötte vi fyra poliser som också skulle äta hamburgare. Flisan stirrade rakt på dem.. ni vet sådär obehagligt länge precis. Nästan som om de inte vore människor utan utställningspoliser som placerats där för hennes skull. Den ena polisen log och vinkade lite. Flisan tittade ner på en millisekund. Sen kom polisen fram och hälsade på henne och Flisan var helt salig. Nervös, men salig.. Jag med.. vilken söt fin polis!
Efter fikan blev det vidare hem med allt jag handlat på Möllans ost innan jag hämtade Flisan. Herregud.. jag och ost.. Fyllde kylen av ren lycka att vara tillbaka i Malmö i min högt älskade ostaffär!
ÖÖÖÖööörk vad ÄCKLIGT! Ropade Flisan det första hon satte stöveln innanför bildörren. Men jag vet att hon älskar osten när den väl hamnat på hennes tallrik!
En sväng till banken hann vi också med idag. Vår trevliga bank hade födelsedagspresent till Flisan (Vincent fick också en) och jag behövde en ny E-legitimation. Barnen var kalasnöjda med sina presenter, pepparkakor och bankgodisar när vi gick ut och halva bankkontoret kom ut för att hälsa på minisarna. Så kul med så vänliga människor. Gillar verkligen vår bank!
Nu har vi kommit hem. Korvgrytan puttrar och jag minns doften från min uppväxt. Minns även hopplösheten jag kände varje gång jag kände doften. Jag AVSKYDDE korvgryta. *skratt*
Numera tycker jag att det är jättegott och doften gör mig alldeles nostalgisk. Mina stackars barn får även de sitta och peta bland lagerbladen och morötterna. Det som inte dödar det härdar ;))

Nöjd kille som ÄNTLIGEN fick hem syrran..
 

 
 
 
 
 
0 kommentarer