Semester?

Min hjärna har gått på semester.. Martins också.. Imorgon kommer vårt hus och vi borde vara skärpta som bara tusan. det är vi inte. Vi sover dåligt och har svårt att sortera och sålla väsentliga och mindre väsentliga tankar och funderingar i våra små proppfulla hushjärnor.
Fick precis tuppjuck när jag ringde och frågade om snö i grunden, vilket ligger på oss att ta bort om det är för mycket. Men vad är för mycket..? Älvsbyhus säljare kunde inte svara.. Pratade med servicekontoret och läste mellan raderna att vi måste ut ikväll och skotta. Imorgon går det inte om vi inte är där fem imorgon bitti. Byggjobbarna kommer tidigt med sina kranar och då vill de absolut inte ha någon som vimsar runt med en liten skyffel i grunden.
Men, sa tantan ni har ju markplatsen också att lägga ut..
Va??
Ja, det ligger ju på er att lägga ut åldersbeständig markplast.
Eh.. va..
Ja om det inte ingår i ert avtal såklart.
Men det har väl er säljare berättat för er?
Nä..
Ringde Älvsbyhus bums för att fråga. Inget svar..
Säkert SÄKERT inget att oroa sig för. men oroa mig är jag bra på just för tillfället så det är just precis vad jag gör.
Tur att vi får besök i eftermiddag. Hela familjen Sparris och Ullisgullis och co. kommer på fika. Här ser ut som kaos hemma och jag kan bara inte förmå mig att städa.
Hjärnan kokar.
Har bakat foccacia och förberett kvällsmat.. det var vad jag fixade idag. Ja och pannkakor till frukost till mig och Vinnepinnen. Nu är liksom orken slut. Vill bara att tiden ska gå och att den nervösa geggamojja som intagit min hjärna ska försvinna.
Imorgon är dagen D.
Ojojoj så stort..
Jobbet gick bra såklart igår och det var så kul att komma tillbaka på arbetsplats två där jag frilansar. Mycket hade hänt sedan sist men de fina arbetskollegorna var desamma. Tur det.. jag trivs!
Nix nu blir det lite lunch under tiden Vincent sover middag sen blir det iväg och hämta Flisan.
0 kommentarer