Mammaaaa, mamma, mamma ,MAMMAAA!!

och världens största leende väckte mig 05.30 imorse... Jepp, tro det eller ej, men även mina sjusovare kan ha sina små sinnesförvirringar.
My god vad trött jag var. M och jag hade däckat barnen tidigt för lite romance igårkväll och 05.30 var INTE tiden vi hade beräknat att vakna när vi klockan kvart i tolv nostalgitrippade och satt i badkaret med tända ljus och myste..
Flisan vaknade också av V's pip och för säkerhets skull blev det ut en sväng till badrummet med henne. Väl tillbaks var Vinnepinnen riktigt vaken och sen blev det inte mycket mer sovet denna natten.
Idag går därför som i ett lite disigt töcken. Och likt killen på radion som slutade röka, när han fick halsfluss för att klara av alla hemskheter på en gång, har vi idag tagit tag i uppackningen av alla 6 sopsäckar kläder ordentligt.
KLÄDBERG mötte oss idag och alldeles för få förvaringsmöjligheter för att få plats. Mission impossible men lika bra att få undan alla hemskheter när man ändå är snortrötta tänkte vi.
Nu är klädberget inne i skåpen på tvären och bredden och vi har äntligen lite ordning igen på kaoset.
M och barnen är ute på lekplatsen utanför och jag sitter och väntar på att falukorvspizzan ska bli klar i ugnen. Ja vi har inte handlat sådär jättemycket än så jag fick liksom trolla lite med knäna idag för att få ihop lunchen ;) Vincent och jag gick på tur till Willys med vagnen igår när han skulle somna men trots att jag packade vagnen full återstår det en hel del handling innan vi bunkrat upp. Vi hade i princip en ketchup med oss från Dege hilld när vi kom hit..
Planerna för dagen blir nog klarare efter lunchen antar jag..så tjingling hörs lite senare!
0 kommentarer