kanske årets utmaning

pågår just nu.. nämligen:

Att förbli en trygg, stabil, glad och tålamodsrik moder under tiden:
1. Jag själv har feber, förbaskat ont i halsen och snuvig.
2. Flisan har fått en miljon kliande prickar, feber och är så ledsen så ledsen.
3. Vincent har hög feber, snuva och halsont (han vill inte äta och tar sig på halsen och säger ajaj).
tja.. och ingen sover just nu givetvis.. allra minst jag..

Alla som vill skicka blommor, tårtogram eller varför inte lite champagne för att pigga upp.. Varsågoda! ;)
Har en nära vän som nyligen drabbades av två barn under fyra med vattenkoppor samtidigt. Som tur var kunde hennes fantastiska bonusföräldrar komma och hjälpa henne nästan en hel vecka.. Vilken guldgruva det hade varit att få lite hjälp.. Men jag fixat det galat för jag är Suuupermuuum!! *hehe* not..
Jag försöker verkligen se dethär med ett leende på läpparna. Vilka är oddsen att man plötsligt ska få det såhär? Allt på en gång.. Jag är till och med så hemsk att jag önskar min stackars make sjuk för tillfället för en extra hjälpande hand under dagen hade inte skadat. Vincent testade verkligen oss igår.. M såg helt chockad ut när han kom hem och möttes av en "ny" Vincent. Han var så arg så det pyste ur öronen på honom. Allt var tok och han verkligen skrek arg-skrik för det mesta.. och det mesta verkade dessvärre gå honom emot. Vincent är ju annars världens goaste och gladaste unge så det var en helt ny sida av honom som visade sig. Stackaren..
Idag skulle vi egentligen åkt till Lomma på fikamys om barnen orkat. Men tyvärr blir det inget. Dels är Vincent helkass och dels råkade även Fästisarna bli rejält krassliga över natten. Undrar just om det inte är värsta bacillperioden just nu?
Nixpix nu ska jag pigga upp oss med att baka lite bullar. Flisan sover fortfarande efter en ledsen morgonkvist. Hoppas att hon får sova lite till för det unnar jag henne verkligen!
0 kommentarer