Kämpar som ett litet djur

För att få V att somna tidigt idag. Det går sådär..
Har hoppat som en groda med honom. Busat så det rykt om fossingarna på oss båda två i förmiddags och gjort allt för att trötta ut honom.. Ändå så verkar det inte riktigt gå som jag planerat. Hmm.. Hade en så bra plan att han skulle hinna somna innan öppnis och äta hemma och bara fika där. Nu lutar det emot att det inte riktigt går planenligt eftersom han helt enkelt inte somnar. Han är bara inte trött. Vilket ju INTE är så konstigt med tanke på att han somnade om i morse och sov till kvart i nio i min famn.
Myspys och så värt att få planeringen spolierad iofs!
Igår var vi en sväng på biblioteket här i Limhamn innan vi åkte och handlade på Willys, jag och kidsen, och innan M kom hem.
Har blivit senare på dagarna nu sedan M blivit arbetsledare men jag gnäller absolut inte. Tycker att han kämpar på så in i bombens min lilla make och jag beundrar honom som gett sig in på det här!
Så jag försöker stötta även om jag kan känna mig lite bekymrad för att han sliter ut sig ibland. Men troligtvis är det nog bara en inkörsport innan allt rullar på och blir vardag för honom.
Duktig är han iallafall! Vet i tusan om jag klarat av det OCH vara så go, glad och ha energi kvar på kvällen!
Vincent älskade i vilket fall biblioteket och var helt själaglad över att cirkla runt bland alla böcker och leksaker. Har märkt att han gärna går upp i falsett när han blir riktigt exalterad över något. Han sprang runt med alla bondgårdsdjuren och lekte som en tok! Ropade GRIIIS, KOOOOO MUUUUUU!! Till alla som ville, och inte ville, lyssna på honom.
När jag gick fram och skulle ha hjälp av bibliotekarien satt V i min famn och ropade GRIIIS rakt i ansiktet på den stackars unga bibliotekarien tills han helt kom av sig mitt i en mening och frågade.
"Vill du att jag ska hålla i din gris kanske..?"
Mmmm JAA! Svarade Vincent och räckte blygt över grisen.
Väl hemma var V så trött att han fullkomligt däckade i min famn. Tuff dag med både utelek, handla och på biblioteket!
Idag har vi mest busat som sagt men en introducerat en ny leksak för V som jag tyckte att han (med min övervakning) kunde vara mogen för nu.
Det var han och gillade "ploppbrädan" skarpt!
Lyckan var när han lyckades sätta i plopparna alldeles själv. Vilken bra träning för finmotoriken!
Titta bara här så nöjd han var:

 
0 kommentarer