I fem dagar

har vi nu försökt att boka en romantisk weekend bara för mig och M.
Varje kväll, ja varenda, har något strulat. Om det inte varit internet, som just den kvällen för första gången på en och en halv månad inte fungerat, så har det varit en alldeles för sen och trevlig kväll hos sparrisarna. Eller.. alldeles för sena jobbkvällar för M's del som då i stort sett kommit hem för att natta barnen. Tja och sedan igårkväll kände jag ett litet skrikande behov av en timmas ensamtid och flög jag iväg med Josefine,
Men ikväll.. ikväll skulle vi boka.. Poppisarna var poppade, chokladkartongen laddad.. ja ALLT var redo!
Vi valde och valde och valde till slut ett finfint fyrstjrärnigt hotel som inspirerade till pusskalas för hela familjen *lycka* Äntligen var vi klara!
Men just då.. ja precis just då så lade internet ner på bokningssidan och ingenting gick att boka.
Klump-i-halsen, fuktig nos och allmän i-landspanik utbröt.
Vad var detta?? Varför kan vi inte boka nu när vi är mitt i makaroniland och känner ett extra behov av en liten helg för oss själva jag och maken.
Vi var ju redan där vilt "efterbokningenpussandes"..
Får göra ett nytt försök imorgon helt enkelt. kanske är vi fredagströtta båda två som gör att det just nu känns lite extra motigt.. Men vi hade nog verkligen sett fram emot att få allt bokat och klart ikväll..
En knuff och puss i rätt riktning liksom..

0 kommentarer