Det var länge sedan..

Jag såg barnen vakna så utvilade och efter en sådan kväll av total lycka som imorse.. Så glada barnen var igår över att vara här på plats i Limhamn.. Förstår inte riktigt varför även om jag klurat men den troligaste anledningen måste väl vara att detta är något som alla fyra väntat på. Som julafton.. ett mål på vägen och en lugn plats i den annars lite smått kaosartade flyttkassetillvaro vi levt i under de senaste två månaderna.
Klurade igår en hel del på om jag gjort rätt som så noga förberett barnen på att de skulle flytta just hit. Frågan som cirkulerade i min hjärna var om det skapat någon oro som då kunnat bidra till den totala lycka och harmoni som de verkade uppleva över att komma hit igår.
Tror inte jag gjort något fel ändå.. Tror att alla förberedelser har varit bra för barnen och att den lilla snutten jag spelat in och visat för barnen ett antal gånger på lägenheten snarare bidragit till att de fann sig tillrätta så snabbt. Nu måste vi bara få dem att komma lite mer i säng i tid om kvällarna.. Har blivit mycket kvällsmys för oss alla fyra och morgnarna har därför blivit allt senare. I morse var dock en mycket bra morgon och även gårdagskvällen blev riktigt bra då båda minisarna bokstavligen somnade som stockar i sina sängar. Nä, gårdagskvällen kunde bara inte ha blivit finare!
0 kommentarer