Vilken semester!! Lördag..

Började dagen med en enorm frukostbuffé.. uj.. sedan fick vi upp och vila vid hotellpolen en stund!
 
 
utsikten var verkligen härlig med havet bakom husen.. synd att det var så mulet bara..
 
 
var något skeptisk emot att lita på kartmannen denna dag..
 
 
Blå mosken bakom Hagia Sofia
 
 
Martin köpte rostade kastanjer
 
 
 
 
 
 
Parken inne i Sultanens palats var full av papegojor!
 
 
Så vackert och faktiskt, varmt! Naturen var precis på väg att bli vår..
 
 
Jag tittade på båtar och smakade kastanjer
 
 
massor av margeriter.. M komstaterade att jag blivit pensionär som fotade blommor..
 
 
Tänk om en vecka är här säkert fullt av små blommor!
 
 
Lunch på mysig uteservering i solen
 
 
Så härligt att bara vara.. Kände mig som "mig själv" inte bara mamma som man så ofta är när man är hemma. Kände hur jag pratade mer och var betydligt mycket mer flamsig än vad jag är med barnen. Kändes lite skönt.. jag är fortfarande mig själv där innerst inne bakom all mammapräktigsism ;)
 
 
Vi är fortfarande samma knaspruttar..
 
 
myller av gångar inne i den täckta bazaren..
Hittade FEM karlar som stod och tittade på när EN kvinna sopade..
Kände att jag var tvungen att föreviga detta!
 
 
så mycket att vi handlade.. nada..
 
 
 
eller jo till Flisan och Vincent handlade vi såklart..
 
 
Vilka färger..
 
 
 
Väl ute på gatan var vi inte ensamma
 
 
Många ville lördagsshoppa!
 
Har ni sett takkronan!
 
 
så vackert!
 
 
Kvällen avslutades på en helt fantastisk turkisk restaurang där vi åt en helt fabulös middag där huvudrätten hade sitt ursprung i 1600-talets Istanbul.. wow..
Kvällen avslutades framför direktsänd Mello med turkiska kak/godisar från bageriet brevid hotellet :))
0 kommentarer