Sjukdag i sängen

M hemma för att ta hand om barnen. Vincent vaknade idag och var mycket bättre!! Ska bli spännande att se om det håller i sig och om vi fått tillbaka vår vanliga lille son.. Hade varit skönt.. Ingen av oss har känt igen honom när han är så arg som han varit den senaste veckan. 
Flisan och jag har slagit läger i vardagsrummet i bäddsoffan. Flisan ligger och spelar på min mobil på samma huvudkudde som mig. Har faktiskt riktigt mysigt mitt i illamåendet. Har en liten paus just nu i Pluraskökrejset som vi inledde för en timma seda. Flisan och jag älskar Pluras kök och hon kom rusande så fort hon hörde vad jag tittade på.. Hmm.. En fyraårig som gillar att se konstiga djurdelar tillagas på ett högst osmakligt sätt med kedjerökande halvtipsy kändiskockar. Kanske inte världens bästa förebilder när jag tänker efter.. 
Men hon gillar det och jag gillar det! 
Just nu har det plötsligt inletts ett vilt ballongkrig omkring mig här i vardagsrummet efter att jag i ett svagt ögonblick råkade avslöja att vi hade ett paket liggande i köksskåpet.. Jisses vilket tempo här är nu! Tur att M är hemma säger jag bara...
0 kommentarer