Oj.. vad tiden gick fort idag!

Men alla pärlorna blev färdigmålade idag och hälften är lackade. Nu saknas bara ett smalt gummiband att trä upp dem på. Annars.. Limhamnsbiblan för att hämta min beställda bok "Matkassen" med favoriterna från Husmorsorna Emma Hamberg och co. Beställde den i oktober (!) och har faktiskt längtat sedan dess.
Idag när jag kom hade de.. SLARVAT BORT DEN!
De fick sätta upp mig på kö igen och nu var det fyra låntagare före.. Hmm.. snart köper jag den tänkte jag bittert! Fnissade faktiskt mest av den förvirring som uppstod mellan de båda bibliotekarierna som letade precis överallt och ringde sina kollegor i Kirseberg för att höra om det ändå inte var de som slarvat bort den. Borta var den iallafall. Under tiden kutade mina vilda hildingar rundor med den lilla kundvagnen av trä och lånade barnböcker för glatta livet. Det var en spännande samling som vi fick med oss hem minst sagt..
Innan vi flög hem hann vi även hämta upp en pysselbok som vi också beställt på stora biblan samt köpa födelsedagspresent till farfar på min favoritblomsteraffär. Numera är den verkligen min favorit eftersom det råkade hända en liten incident idag när vi var där. Under tiden jag stod och letade ut en fin ros och hade V precis brevid mig (trodde jag) hör jag plötsligt ett konstigt ljud. Vänder mig om och ser V stå och plocka av en begonia precis ALLA blommorna samtidigt som han säger "plopp" när varje blomma går av. "Neej" tjuter jag spontant och V börjar då skaka blomman för att verkligen få av alla blommor samtidigt som han skriker "WIIIIIIiiiiiiiiii!!"
Precis bakom honom ser jag en anställd i butiken som stått och tittat, säkert på hela, spektaklet.. hon skrattar..
usch så pinsamt.. visste inte om jag skulle skratta eller gråta..
Genom hela butiken skriker Vincent därefter under de cirka 1000 minuterna vi var där inne. "Blomma!!" och pekar frenetiskt på alla blommor omkring sig.
Alla butiksarbetarna log och skrattade mot honom. Flisan skämdes först men när hon såg alla leende människor blev hon nästan lite stolt över sin bror och sa "Men Viincent, du ÄR ju för TOKIG du..."
Fina ungar..
Ikväll blev det Emporia för mig och Flisan sedan Josefinen hade mage att åka och hälsa på sin mamma istället för att följa med. Mycket otrevligt beteende ;) Flisan och jag hade iallafall en helt fantastiskt härlig tjejshopping ihop med massor av fniss, godis och "girlstalk". Gigantiskt skoj att prova kläder med Flisan. Vi skrattade så vi frustade inne i provhytterna.
Nämen.. vet ni vad det är dags för nu.. Fyra nya ostar har ikväll flyttat in i min kyl.. (heja Emporias ostdiskar!) nu är det egentid och lite mys med mina ostar som gäller. Imorgon blir det farfarsmys och jobb från 13 till apsent.
goodnight! Här kommer förresten några bilder jag knäppte idag:
 
En låång bilkö blev det utanför biblioteket idag när hela släkten anka skulle över gatan..
 
 
vaddå.. jag är väl inte besatt av att inte bli sjuk igen..?
tömde mjölkdisken på Empporia i hopp om att förbli frisk..
 
 
 
borde vi inte klara av att hålla oss friska nu..? Isolering och smartfoods.. kanske borde Flisan få ha munskydd imorgon på förskolan eller vad säger ni ;))
0 kommentarer