Längtar till ikväll!

Då hela familjen ska åka till huset förhoppningsvis! Ååå tänk vad spännande det ska bli att se allt som hänt sedan i förrgår. Med tanke på hur mycket som händer varje dag så kan jag tänka mig att en hel del hänt.. Denna gången är vi dessutom två som kan hjälpas åt med att hålla bort barnen från knivar, spikar, djupa hål i golvet mellan sektionerna mm. Det är klurigt att vara i huset med barnen nu när det fullkomligt kryllar med roliga farligheter.
Fantastiskt ska det bli! Annars cirkulerar det en hel del tankar ominredning i min hjärna nu. Ny säng skall inhandlas till vincent. Iden om våningssäng har skrotats eftersom det gett mig vakna nätter sen jag kom på att våningssängar är sjukt roliga att klättra i. Kommer aldrig glömma en skolresa i trean där min klasskompis slog ut båda framtänderna i just en våningssäng. Så nej, ingen våningssäng blir det i det Schöniska palatset. Det blir.. en precis likadan säng som Flisan redan har. En svart växasäng från IKEA. Tror att det kan bli ganska snyggt om än lite trångt kanske menmen.. smällar man får ta!
En annan sak som jag går och klurar på för tillfället är förvaring. Vi har två garderober idag i hela huset. Frågan är hur vi ska lösa det.. Funderar på väggskåp till en början ute i tvättstugan.. Innan vi hittar en bättre lösning. En garderobsvägg likt den vi hade i Malmö hade varit fantastiskt. Men kanske får det vänta tills andra våningen är klar. Annars kanske under trappan.. Finns det sådana lösningar.. Hade varit både snyggt och praktiskt att fixa något av det utrymmet.
Ska klura på det..
0 kommentarer