Imorgon åker vi!!

Ah vad det sved i hjärtat att lämna barnen idag.. De kommer få det alldeles för bra, det är jag helt övertygad om, hos mormor och morfar. Men ändå.. så kändes det i hjärtat när båda grät då jag åkte. Och vad gjorde den väna modern då kanske ni undrar.. jo det den väna modern gör allra bästa.. SHOPPAR! *hihi*
Dagen idag har faktiskt känts förhållandevis ganska ljus och det känns som att orken och lusten till allt börjar komma tillbaka. Fru Schönis är på väg åt rätt håll iallafall.
Blev en snygg knytblus från tantbutiken Camilla och såhär såg den ut:

 
nu ligger oxfilén på tining och vi har lite rosa bubbel i glasen.. nu är det semester på riktigt!
Känns lite extra härligt mitt i saknaden av minisarna att Vinceprinsen och jag iallafall hade en riktigt härlig förmiddag tillsammans. För första gången på veckor hade jag energi igen att verkligen busa med honom. Så lycklig han var.. för att inte tala om hur lycklig jag kände mig. Lyckades knäppa några bilder mitt i bubbelbuset.
 
 
 
 
 
 
 
 
 Sötaste lille skrutten så kul vi hade!
Efter buset var jag tvungen att klä på mig innan vi skulle åka och hämta Flisan. Vincent blev som vanligt tvärilsk när jag slutade att ägna mig åt honom och ville genast att vi skulle fortsätta läsa bok. Gjorde det en god stund även imorse när vi vaknade och det är verkligen ett skönt sätt att starta morgonen. Ilskan lade sig och jag piffade mig.. men då blev det tyst.. med mummel.. Och tyst med mummel betyder oro..
Men titta vad jag hittade:
En högläsande Vincent som kom ihåg delar av en av böckerna vi läste imorse..
 
 
och visst har vi det lite stökigt just nu.. men bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete eller ;)
0 kommentarer