Förlåt ursäkta

För ursursel blogginlägg de senaste dagarna.. Men så är det ibland. Tiden fullkomligt rusar iväg och plötsligt har en hel vecka gått utan att man nästan märkt av det. Här i Kristianstad har det varit högt tempo dessa dagarna som gått.
Jag har kopplat av som tusan, ätit goda ostar så det stått ur öronen och haft myspys med mamma och pappa på kvällarna när kidsen somnat. Riktigt riktigt härligt har det varit!
Tyvärr har det ju kommit några små moln på himmelen också.. Vincent har drabbats av vattenkoppor, stora rackare, och jag har blivit förkyld och ont i halsen. Men på något sätt känns det lite som en piss i Nilen på grund av allt mys vi haft här!
Igår kom jag på att jag ju hade Flisans medicin med mig för säkerhets skull. Och ett samtal till BVC senare fick vi rätt dosering till lillprinsen och vi fick SOVA inatt. Jisses så uppskattat det var!!!
Idag är jag annars troligtvis en av de lyckligaste människorna i stan. Banken ringde till Martin på jobbet och vi fick en klar bild av hur lånet och vår ekonomi ser ut. Herregud missförstå mig nu inte och ta det som skryt men allt ser förbaskat bra ut!! Bättre än vad vi någonsin kunnat hoppas på.. Herrejisses vilken lättnad!!
Nu kan vi verkligen andas ut och känna att jag inte tagit oss vatten över huvudet med huset. Det är få förunnat i dessa tider det inser jag.. Vilken lättnad! Ikväll ska vi fira med lyxmiddag bestående av en ostbågefläskfilegratäng som jag tänkt göra i flera år. Låter lite läskigt va ;) ska bli spännande iallafall!
Nu är det strax dax att lägga Vincent för att sedan bege oss hemåt och pussa på maken för första gången på en vecka. Det ska bli attans mysigt!
0 kommentarer