Tuppen

Flisan och jag sitter ute i det stora samlingsrummet på hotellet. Vincent är nyvaken och sitter med pappa och tittar på Lilla spöket Laban i väntan på frukost. Livet är lite satt på paus denna morgon som är av det mulnare slaget. Flisan och jag packade poolväskan just som vi upptäckte att det börjat regna. Lite sol och lite regn och kanske en förhoppning om att det klarnar upp. I väntan på solens tillbakakomst blir det alltså lite häng här med nya pennorna och med datorn. Skönt att få lite lugn och ro faktiskt. Familjens Schönis brukar ju inte så ofta bara vara och det behövs minsann det också. 
Inatt höll jag på att få TOKspelet Allan.. 
Vi gillar verkligen hotellet och precis allt är bra här förutom en sak..

TUPPEN

Klockan 03.15 började han imorse.. och det var inte en gång utan tio. Jag som sover och alltid sovit lätt vaknar därför minst en gång i timman efter klockan tre på natten. Det sliter.. så.. 
Inatt blev jag verkligen tokig och var beredd på lite vad som för att få sova. Jag försökte bära ut bäddmadrassen (stor jäkla tung grejj) i hallen i ren desperation för att få sova. Det gick fram tills att jag märkte att den var för bred. Gggrrrrrr
Fick snällt bära tillbaka den igen och fundera vidare. Kom på att jag kunde gå in och sno barnens kuddar som de sällan använder efter att de somnat. (de ligger på tvären i sängen då). Jag tog barnens kuddar, mina kuddar och en filt och bäddade på golvet mellan bakaret och bidén på toaletten. Stängde halldörren och stängde till toadörren. Kände lite panik för att kvävas om jag stängde den helt. Jag var arg som ett rytande lejon på insidan. Arg på förbannade spanjorer som har tuppar i tätbebygda områden. Arg på hotellet och arg på det mesta. Det tog en stund men sedan somnade jag och sov som en stock fram tills att jag hörde Flisans röst fråga. Var är mamma?!
Då skämdes jag och kände mig lite som en idiot.. Men vad fasen jag blir som ett monster om jag inte får sova och en monstermamma har ingen någon nytta av. Idag skall sängen undersökas om det finns en extrasäng i den eller skall en luftmadrass införskaffas. Jag vet att det låter knasigt men det finns liksom ingen annan lösning. Det finns EN lägenhet som rymmer fyra personer och vi kan därför inte byta rum till ett på andra sidan och dela upp oss i två lägenheter vill jag inte. Så jag får snällt köpa en madrass och ligga på toan. Lite lycklig är jag helt ärligt för att det finns en lösning på tupphelvetet..
0 kommentarer