morgontankar

Sitter och drömmer mig bort i Teneriffabilder. Vaknade såklart som vanligt före alla andra i familjen klockan sex och började genast planera julklappar och packning. Är nog lite stressad av hela packa, packa om situationen som uppstår och konstigt nog tar jag genast på mig ansvaret för att det ska bli bra. 
Kontrollbehov känns som ett sådant där fjantigt ord i tiden men lite så är det nog. Igår stod jag och strök alla barnens kläder inför resan och lade dem i prydliga små högar på köksbänken. När M blev hämtad började jag fundera över hans packning och kom på mig själv med att bli bekymrad över att han eventuellt skulle vilja bestämma själv vad han skall ha med sig. 
Bara en sådan sak som att han ville ha med sig TVÅ par skor (!) kan ni fatta.. jag skämtar.. men det gick emot min gigantiskt restriktiva packregel ett par skor per person..

Ner till minsta detalj har jag planerat.. seriöst.. från att vi lämnar huset till att vi kommer ut till flygplatsen. Vad vi ska ha på oss på kroppen för att inte behöva släpa med oss för mycket. Allt har jag förberett och planerat ner till små minipåsar med kryddor som vi ska ha med om vi ska laga mat på hotellet.. Självklart finns kaffe och filter med.. 

Jisses.. tänk att maken vill bo med en sådan kontrollfreaksnörd som mig..

Ska bli så underbart skönt att semestern närmar sig med all ledighet och roliga resor och möten som är inplanerade. Ska också bli grymt skönt att släppa jobbet ett kort slag. Märks att jag har haft lite mycket i tankarna nu de senaste veckorna för byxorna håller bokstavligt talat på att ramla av. Är en riktig slarvätare när jag blir stressad och tunn som en spagetti blir jag lätt när jag har hög stress. Blir chokladdiet i jul helt klart ;)

Å så härligt att bara få sitta själv en stund när familjen sover. Blir lätt gråtmild av sådana här stunder då livet liksom hinns med att fundera över. 
Tycker vi har det så himla fint för tillfället. Hela familjen mår gott, allt börjar fungera bra med rutiner och livet flyter. M och jag har det fint tillsammans och barnen känns så trygga, nöjda och hamoniska med sin tillvaro. 
Fnissar för mig själv när jag ser bilden av oss lite familjens cirkus när vi kommer in på det underbart turistklassiga hotellet i Spanien snart.. Kan se hela cirkusen framför mig redan med väskor och uppspelta barn och föräldrar.. Är så glad att vi kommer iväg. Ett break just nu och bara ta hand om varandra är just precis vad vi behöver jag och min älskade familj. 
0 kommentarer