HJÄLP!

näee..
Var tar tiden vägen?
Det är smått otäckt att se dagarna fullkomligt rusa förbi för tillfället. Igår känns det som att det var helg och nu är nästan veckan slut igen. HJÄLP!
I måndags morse knatade M och jag upp extra tidigt för att hinna sjunga för Flisan innan det var dags för mig att bege mig på internat i Höllviken. Blev en riktigt fin födelsedagsmorgon med lussebullar och minijoggisar på sängen. Flisan fick öppna två paket innan det var dags att bege sig iväg. Kändes fint och helt ok att åka efter att vi firat av henne. Skönt att den lilla klumpen i magen över att missa hennes födelsedag försvann!
Kursdagarna blev minst sagt intensiva. Vi höll på hela dagen och på kvällen blev det spa innan middagen. Kvällen blev sen och morgonen efter tidig. Dagen lång och stress till förskolan för att hämta klockan fem. Det märktes och märks att barnen saknat mig. Igår var Flisan ledsen och ville inte gå till förskolan. Ikväll fick Vincent nästan panik när jag gick ifrån honom och ville bara bara sitta och pussas hela kvällen. Mysigt och jag förstår dem precis. Det svider i mitt hjärta också. Vi är inte vana vid att vara ifrån varandra en natt och sedan direkt fortsätta med vardagen utan att hinna pausa och gosa på vägen en dag.
Längtar ofantligt efter semstern nu..
Jobbet är så mycket just nu. Det märks att semestern är nära och allt måste vara i fas innan jag går på långledigt. Mellan den 17 dec- 5 jan är jag helt ledig(!)
Längtar gör jag såklart också efter resan som närmar sig med stormsteg. Känns så overkligt att vi ska åka redan. Bokade en varm höstdag och nu är vi där. Overkligt..
Helgen som kommer ska även den bli rolig! Sparrissarna bjuder på middag fredag, lördag ev fikamys hos Fästisarna och på kvällen kommer äntligen mamma och pappa hit. Minns knappt när vi sågs senast men det känns som evigheter sedan!
Söndag blir verkeligen "letapåvindeneftersommarkläderochskor". Hoppas att jag hittar och att allt passar nu bara..
Men vetnivad..?! 
ALLA julkappar är inhandlade nu! 
0 kommentarer