första dagen

Första dagen på resan avklarad och det blev en lååång dag.. 
Det kan man ju tolka negativt men det ska man minsann inte. halv fyra vaknade vi igår för att bege oss till flyget. Både M och jag var trött som tusan och hade haft svårt att sova på natten. En annan som också hade haft svårt att sova var Flisan som vaknat flera gånger och varit orolig. Trots trötthet gick allt så smidigt som det bara kunde. Barnen,särskilt Flisan var SÅ på gott humör och alldeles sådär härligt exalterad som bara honkan vara. Ögonen verkligen tindrade på henne. 
Det blev äggamackor i bilen som jag förberett dagen innan. Flisan blev i extas av mackorna (ngt som fortsatte resten av dagen.. ALLT var liksom "perfekt" enligt henne eller hennes "favorit")
Väntan på att planet skulle starta gick undan och allt flöt på smidigt. Väl på planet gick starten så bra! Då var det Vincents ögon som tindrade :)
Flygresan på5 timmar och en kvart gick även den prima. V sov en stund i min famn och M satt i sin stol och sov. Flisan vägrade sova (och att jag fick somna  så det fanns inte mycket att be för..) Fint hade vi det i vart fall!
Väl framme på hotellet blev vi mottagna med stora famnen. Vilket fint hotell! Så söt och trevlig personal som visade oss till vad de benämnde som "sviten". Vi har två rum med kök i varje och anslutande dörr. Allt är nyrenoverat så fint och fräscht. Balkongerna gör mig blek av ror. Jag fixar inte tanken på att barnen kan trilla ner så jag har byggt ett slags skydd av en tvättställning och stolar så att V inte kan komma ut. Det första han gjorde var att få upp balkongdörren själv och det finns bara en balkonglåda och ett mycket lågt räcke (till hans midja) som skydd..) 
Ok jag nojjar jag vet men han ÄR vilde bill!
Jag och V f´gick och lade oss när vi kom fram. Jag vet inte vad som for i mig men jag tog en kapsyl wiskey (jag dricker ju inte ens det..) i min cola till lunchen och däckade verkligen bredvid V. Det var mycket mysigt att krypa ner och somna sådär och känna sig galet fri och semestrig. 
Kommer dock inte att göra det igen troligtvis eftersom wiskey fortfarande är något av det äckligaste jag vet ;)
när vi vaknade var V ledsen och hade tungan full med gula blåsor. Även kring munnen hade de blossat upp. Stackars stackars älskade lilla unge. Efter samtal hem och rådgörande med moster som är pensionerad BVC sköterska fick vi reda på att det är ett virus, vanligt hos barn, som är som munsår och mycket plågsamt. Alvedon och kall mat..
V lider så av sina blåsor. Han kan liksom inte låta bli att känna lite på dem och då gör det så ont att han gråter. Ni som känner Vincent vet ju att när han gråter då gör det ONT. Vincent gråter sällan och är så tålig..
Vincent kunde såklart inte äta utan vi fick pumpa i honom dricka och gå och hämta hyrbilen för att åka och handla medicin och diverse mat som vi kunde tänka oss gick ner. 
Bilen som vi hade valt en lite större size blev.. en stor jäkel! M och jag tog i för säkerhetens skull när vi bokade och fick en stor. Båda bara stirrade när vi såg den bruna sprillans nya skåpbilslika skapelsen som mötte oss. Nöjda som tusan men förvånade blev vi iallafall. Ska lägga upp en bild senare. 
Barnen och vi sitter som kungar och har så gott om plats inne i bilen. 
Vi grät till och från under hela kvällen. Det gjorde så ont i mammahjärtat. Vi kastade bokstavligt talat ner varor som tokar i vagnen för att hinna innan V skulle bryta ihop helt. 
Flisan som varit uppe sedan halv fyra började dessutom blekna och segna ihopa. Hon var helt slut.
Vi hittade inget apotek såklart och tiden rann på. Klockan sju trillade vi ut och därefter följde en spännande timme i bäckmörker utan karta där min stackars make skulle hitta hem utan GPS. Spännande.. som krydda satt en Flisan i baksätet och grät och sade "jag vill heeeeem" Vincent bara grät eftersom han hade så ont i munnen. Tror dessutom att han var hungrig!
Hem kom vi och mat fick vi. V fick rumpis som vi hade med och blev lite bättre. Vår stapel med allehanda svalkande joggisar och andra dylika spanska godingar gick ner som tur var och därefter fullkomligt trillade vi i säng alla fyra. Lite orolig natt till en början men sedan sov vi som stockar. Vakande med känslan av näst intill yrsel som jag kan få när man sovit dåligt flera dagar och sedan plötsligt får sova igen.
Nu sitter jag här och suktar efter kaffe. Som vanligt vaknar jag tidigast i familjen och kaffefiltren finns i sovrummet.. får göra ett försök att smyga in strax.   

0 kommentarer