Tredje inskolningsdagen

och jag kan med facit i hand säga att det gått galant!
Provade att lämna barnen idag efter en finfin morgon där vi verkligen hann i tid utan problem. Lämningen skedde efter vilan och jag sade med en mindre klump i magen "hej då, nu åker mamma och handlar och kommer om en stund".
Vincent tittade med darrande underläpp på mig, sade ett "uhu" och därefter "såpbubblor!". Flisan tittade med tindrande ögon och sade "nej". Jag frågade henne om hon inte tyckte det var spännande att vara själv på sin nya förskola. Hon tittade i marken och sprang sedan glatt iväg till sina kompisar Vera och Nohelia. 
Tydlige var nejet mer för att istället för ett riktigt nej..
Jag körde, i racerfart, till stan och handlade frukt och grönsaker. Jisses det behövde vi.. En timma senare var jag tillbaka på plats och personalen fnissade. Vincent, mr kladdätare Schönis, hade ätit utan att kladda och TVÅ portioner fika.
*skratt*
Det passade tydligen bättre att äta ordentligt när inte mamma var på plats! Fast lunchen gick bra den också om än med en hel del kladd..
Ikväll är jag singelpingla igen. Börjar bli lite van. Har haft många singelkvällar nu ett tag :( Trist.. M arbetar mycket kvällar och helger nu tyvärr. 
Köttbullara med kokt potatis och sås är nästan klara och idag blir det hemlagat till och med. Har fuskat lite på luncherna de sista tiden med köttbllarna så detta ska bli GOTT!
Gick igenom barnen tider idag och det blev katastrof med stort S. Jag behöver lämna barnen klockan 06.20 de dagar jag jobbar 8-16.30 och komma och hämta 17.45. Det kändes inte roligt.. M börjar sju för tillfället så det är samma som gäller för honom. Och att få hem honom i tid på kvällarna har jag liksom slagit ur hågen. 
Så jag gjorde något radikalt.. Jag har hyrt en svindyr parkeringsplats på Caroli!
Strunt samma om det är dyrt.. det handlar om det finaste jag har.. mina barn!
Ångrar mig inte en sekund och Martin var helt med på min plan. Ska spana runt och se om vi kan hyra en annan plats nästa månad för denna var verkligen dyr. 
Nej nu är kvällsmaten klar. Fast först lite bilder från idag!
 
Vincent får lite hjälp med frukosten
 
 
Pigg mamma i solen med helt självgående barn!

 
som sagt.. vi äter lite frukt och grönt i vår familj..
 
0 kommentarer