Hon gnällefia är tillbaka

I ny uppdaterad version.. Facit igår blev att mormor ändå kom till slut och att allt nästan slutade i rosaskimrande glitter. Tja nästan.. 
Litet doktorsbesök till blev det och konstaterande att jag dragit på mig ett NYTT virus på luftvägarna nu efter att bakterierna nästan penicillinbesegrats. Höll på att lägga mig ner på golvet och bröla "skojar inte jag går inte hem förrän ni gjort mig frisk!!"
Istället fick jag ännu en klapp på axeln (denna lite bättre än den förra), en bekräftelse på att jag inte är frisk efter ett stick i fingret och syresättningsprov och ett smått hotfullt uttalande att hur viktigt det är att sova (ta den förbenade hostmedicinen) och vila.. Jag och Vinceprinsen Pep bokstavligt talat ut från vårdcentralen med en order att vila. Jag pep hem.. Lungorna fortsatte att pipa och jag pep till jobbet för ett kort kvällspass *hehe*
men nu vilar jag.. Verkligen! så nattinatti..
0 kommentarer