Energi!

Finns det något bättre än att vakna och känna sig utvilad trots att klockan bara är 06.45?
Lite skumt men jag har en klar misstanke om att det handlar om min mammakväll igår som brukar bombardera med energi dagen efter. Vincent sover fortfarande och jag känner att tusen idéer om vad vi kan hitta på idag poppar i huvudet. Flisan som är på utflykt med dagis ska inte bli hämtad förrän 14 så prinsen och jag har verkligen dagen helt fri! 
Fina grann-Matilda, jag och hela barnaskaran ska packa picknick i eftermiddag och dra ut men det blir inte före 15 så innan dess antar jag att vi kan hinna en hel del. Ruthis hade kräkts iförrgår natt och Vincent hostar och snuvaf så Mathilda, som är tandhygienist, föreslog att vi alla skulle bära munskydd lånade på hennes jobb när vi går ut. Hmm.. Undrar vad resterande grannar tänkt då.. Höhö
Städade garderoberna igår och bara det gav energi. Det där med att rensa har något energigivande med sig eller hur? 
Flisan blev förresten nästan ok att gå till dagis imorse efter att ha fått en Ellas fruktis iploppad munnen Av mig. Hmm.. Kanske är något på spåren.. Gråtande barn är verkligen ett aber på morgnarna både ljudmässigt och känslomässigt faktiskt!
Skall spinna vidare på spåret och klura om det finns annat att göra. 
Nix nu är det tvätt att packa in och kaffe att dricka innan Vincent slår upp sina bruna.
Mystiska Stockholmsplanerna vi hade gick i kras igår.. Minisemester med barnen i vår/sommar innan jag börjar jobba "på riktigt".. öööö vaaar?! Tomt på idéer!
Såg att det är ganska många som läser bloggen nu, så kan ingen kläcka en bra idé? Fika utlovas till vinnaren.. Höhö nu känner smak sig ju nästan som värsta bloggaren med tävling på bloggen. Höhö
ok skämtnivån är nog för låg nu KAFFE!
 
Oo så nöjd jag är med min lille skålrackare!
 
 
Och titta som jag bokstavligt bara exploderar av utstrålad energi denna morgon..
 
0 kommentarer