Som vi kämpat..

med nappen..
Från och med torsdag natt förra veckan fram till och med nu har vi kämpat och kämpat med att få Vincent att sova på natten utan napp.. En natt, i söndags, gick det lite bättre.. trodde jag..
Flisan och jag gick efter midnatt in och lade oss i det andra sovrummet i Degeberga och hörde inget skrik på hela natten. Efter samtal med maken lite senare på dagen då jag utbrast
"Vad underbart att det går framåt.. inte ett ljud i natt!!" fick jag ett mycket konstigt frust till svar.. Två omgångar den natten hade han varit uppe med en gallskrikande son. Flisan och jag måste ha varit så slut att vi sovit trots avgrundsskriken.
Varje natt sedan förra torsdagen har vi haft allra minst en och en halv timmes panikvrål som kunde få vem som att gråta själv.. Efter en vecka har vi nu gett upp. Vi orkar bara inte mer och det är absolut inte värt det. Vincent behöver fortfarande sin napp för att kunna sova gott så är det bara tyvärr. Nappen är puts borta på dagarna och på middagsluren behöver han inte sin napp. Men på natten.. usch ja.. han behöver den verkligen! Det är inte värt kampen längre för någon av oss kan vi nu hålögt konstatera..
Så japp.. det blir inte alltid som man tänkt sig. Napplös eller ej.. vi gjorde vad vi kunde och alla barn är nog inte stöpta i en form. Fast har jag inte redan konstaterat det en gång..?
Äsch jag kanske låter helt bitter på kuppen nu men det är jag faktiskt inte. Nöjd över att nästan ha en nappfri son och ännu lyckligare över att äntligen få sova på natten igen :))
Vi har iallafall haft några ljuvliga dagar med goaste mormor och morfis. Båda två hängde med hem igår faktiskt och idag har det varit heldag med avslutning på Älvsbyhus där vi visade mormor och marfis huset och gjorde alla tillval. Det blev inte heller som vi tänkt oss faktiskt.. Mycket bättre och fler tillval! Nu måste jag lite akut hjälpa Martin att hitta Flisans teckning som hon gjorde på förskolan idag eftersom hon är nära att börja gråta när hennes letande fader inte kan hitta den.. Återkommer om tillval senare.. Och hörrni.. sorry att jag inte bloggat på några dagar.. Sömnbrist, datorlös och med fulltecknat schema har gjort sitt till. Bättring utlovas!
 
Mormismys!
 
 
 
 
 
 
 
Flisan hjälper mormor med redningen
 
 
 
 
Jag och kidsen var shoppingbud till ekohallen i Fjälkinge för att inhandla nya strumpisar till lillePhille
 
 
Vincent lärde sig att säga IGELKOTT!
 
 
Flisan fick nya vinterstövlar som hon redan använder och älskar!
 
 
Godingar <3
 
 
tuffast i stan!
 
 
0 kommentarer