*gah*

trötto ikväll!
Barnen sov galet länge imorse och jag hade tid till allt det där andra ni vet som man aldrig riktigt hinner med. Kände att jag sprang runt som en galen kvinna på rymmen och fixade och trixade i varenda litet hörn. Som avslutning skrev jag en hel jedrans uppsats på engelska till Gill som vi bodde hos i somras. En galen granne i Frankrike hade purknat till på oss att vi inte bjöd in oss själva på en Barbecue och jag var tvungen att förklara framlänges och baklänges att man inte gör så i Sverige. Var helt svett när jag väl var klar både av lite halv pms-ilska och av bristen på engelskakunskaper när man vill säga så mycket (under tidspress innan kidsen vakade) men inte hittar orden.
Pjeeeh.. det blev i vart fall attans bra på alla sätt och vis och småfjattarna vaknade precis när jag var klar!
Pankisar till frulle blev det till Vinceprinsen, som vanligt, och Flisan, frukostvägraren numero uno, fick jordgubbskräm.
Ja.. det fick hon.. suck.. Är så trött på att tjata i henne mackan eller joggin på mornarna att jag totalt retierat. Blodsockerhalten går upp med ett hujj och ner som en mosad dansk gräddebulle och tjenis vad hon blir hungrig på lunchen en timme senare.
It's a WIN WIN situation! Höh!
Fast jag kan inte riktigt känna mig som en bra mamma för det..men äsch det funkar iallafall :)
Vinceprinsen mumsade pankisar så det stod ur öronen på honom och efter frullen blev det "die tyschken buggiwoggi tansen" i hela huset. Jedrar i havet vad kul vi hade, både jag och kidsen. Öste järnet och rockade så att svetten lackade.
Vid tolv var det tänkt att prinsen skulle somna och Flisan satte sig och ritade lite under tiden jag kämpade på. Det tog nästan en halvtimme innan jag halvt om halvt lyckades att få ner ögonen.
Piieeeh!
Precis då kom Flisan kom fram till fönstret (Vincent sover ute i trädgården för att inte bli väckt av vilda hilda..) och såg helt förtvivlad ut. Hon bankade på rutan som bara den och det precis innan Vincent stängt ögonen riktigt. Jag försökte vifta bort henne men hon fortsatte vifta. Då förstod jag att det var allvar och rusade in.. Vet ni vad det var?!
Besöök! Vårt fina lunchbesök hade kommit och ringde och ringde på dörren och Flisan kan ju inte öppna. Det absolut bästa var att när jag tittade till V två minuter senare hade han somnat!! Yeyy!
Efter goelunch, pusslande gummibjörnpusslet, lite kräk på golvet och en nöjd matad pannkakskung senare bar det av till Svedala för idel klädshopping. Flisan fortsatte morgonens dans, nu in och ut ur provrummen.. och var nu världens gladaste vilda hilda.
Herrejisses.. Ska aldrig mer titta argt på mammor med vilda barn..
Lite shopping av en höst och vinterjacka till mig blev det. Jag bara blev helt förälskad i jackan och kunde inte släppa den. Blev ett coolt skinnarmband också som slank ner vid kassan..
Nu en matstorhandling med mer än vad jag kunde bära, matlagning och undandiskning sitter jag här med hettande kinder och somnar nästan över tangentbordet. Kan man få gå och lägga sig snart??
 
Bjuder på lite pure morning energy av lillprinsen så länge och hoppas bli smittad själv!
 
 
0 kommentarer