shopping de luxe

Igårkväll Emporia imorse Entré.. Entré intog jag och Vincent dessutom INNAN de öppnade imorse. Nina och Lillfia trillade iallafall in efter att butikerna öppnat.. Köpcentran är alltså poppis hos fru Schön för tillfället. Igår blev de middag på nya restaurangen "Vapiano" på Emporia med Lovisa. Världens coolaste upplägg hade de med olika diskar där man beställde mat (pastadisk, pizzadisk och förrätt/salladsdisk) plus en bar/dessertdisk. Man beställde och drog kreditkortet som man fick vid entrén när man handlade. Innan man gick ut betalade man i kassan.
Så tokigt bra, snabbt, smidigt och lite kul! Maten var super, lagom pris, personalen trevlig mmmm Gillar! Hit ska jag gå fler gånger :)
Annars blev det inte jättemycket handlat. Fick med mig en flugsvampslampa som skiftade färg, en blå genomskinlig osthyvel, en blå nagelsax samt fyra "sykort".
Gissa till vem..
Väl hemma blev presenterna succé och Flisan satte genast igång att karva ost med nya hyveln och sy på ett sykort med en rosa katt.
Har lite separationsångest för tillfället eftersom jag ska jobba sen kväll ikväll och blev tillfrågad om jag kunde jobba fler kvällar i veckan. Ska ju åka till Norge och vara iväg hela helgen utan mina småskruttisar så det gör lite ont i hjärtat att vara ifrån dem så mycket. Men.. tänk så många som har det såhär alltid.. Jag är ändå en av få som kan vara hemma så mycket och länge med mina barn. Gäller bara att tänka några tacksamma tankar om det lite då och då. Nä nu ska jag gå och ta tempen för näsan rinner och huvudet har bultat som bara den hela dagen. Ipren verkar inte alls hjälpa :( Ända sedan jag fick min örontermometer för fyra år sedan är jag nog en av världens främsta temptagare. Nästan liiite pinsamt att erkänna men jag har stenkoll på hela familjens grader. Har man inte koll på det mesta så får man väl ha koll på det eller? ;)
PS: Idag blev jag äntligen ägare till ett par skinbyxor som jag så länge gått och suktat efter. Åh vad kul det ska bli att snoffa till sig lite extra i helgen! Dessutom hittade jag lite nya snygga undisar som jag inte kunde låta bli. M får nog passa sig i helgen ;)
 
0 kommentarer