Nämen stopp å belägg

Nu får det vara slut på sjukdomar, juridiska gräl och olyckor hemma hos Schönisarna!
Igår fullkomligt däckade jag redan klockan tio. Gick och lade mig halv tio för att läsa lite men tjong i ballong så sov jag. Vaknade med kliande hals och kanontäppt näsa men alldeles prima för övrigt. Lite snuva har väl ingen dött av :)
Nä snuva kan jag leva med men allt annat juffs som händer här hemma. Känns som en massa tunga saker att dra i för tillfället. Vi behöver lugn och ro nu. Nåt kul som händer inte mer elände.. tack..
Fick höra rykte på Ms jobb om att en kvinna fått jobbet han sökt för att det behövdes fler kvinnor på avdelningen. Inget är ju klart än men både jag och M kände oss nog lite nedtryckta i skorna.. men vi har hoppet kvar. Min man är ju bäst i världen och han om någon skulle vara prima på jobbet han sökt!
Igårkväll innan  jag däckade åkte jag iväg och handlade ostbricka till hela klanen. Japp en klart humörhöjare om man heter Schön! Alla mumsade och V hade då hämtat sig riktigt bra. Inte ett enda litet bus kom från honom igår. Han satt.. och var nöjd med det.. Igårkväll efter ostbrickan somnade han i Martins famn innan vi ens påbörjat nattningen av honom.
Lille snuffe.. mitt hjärta krymper ihopa till en hård klump när jag tänker på det som hände igår. Herregud vad man älskar sina barn. Har aldrig varit med om att så totalt förlora orienteringen som jag gjorde igår när jag skulle hitta akuten..
Oj här kommer vincent krypande :))
0 kommentarer