Man kan ha bra dagar och sedan kan man ha dagar som inte riktigt börjar som de ska

Detta är en av de senare..
V ville inte somna igårkväll när jag kom hem sent från jobbet. Inatt har han sovit oroligt och vaknade imorse innan ens Ms väckarklocka ringt. Givetvis väckte han genast syrran. Vincent har i stort sett inte gjort annat än ha varit sur som en ättiksgurka hela förmiddagen. Inte velat sitta själv, varit missnöjd med allt och inte ens varit nöjd när jag gått runt och burit på honom. Nix för då skulle vi hela tiden gå åt det hållet han ville dvs mot kaffemaskinsknapparna som han ville trycka på samt micron.. ja för att inte glömma toalettspolknappen eller toalettpappret som han älskar att göra konfetti av... Började sjunga hans favoritsång med Flisan som avledning och möttes av värsta gråt skrikutbrottet för han ville inte att vi skulle sjunga alls.
Till slut kom jag på att vi kunde åka till biblioteket för att lätta upp stämningen mellan de båda urtrötta syskonen.
Allt frid och fröjd fram tills att bibliotekarien säger att vi har en cd-skiva hemma med Ulrik Munther. Den var inte ens försenad!!! Går hem och hittar fodralet men ingen cd-skiva. Letar ÖVERALLT!
Ringer ner och ber dem att titta i fodralet till den andra cd-skivan vi lånade och lämnade tillbaka förra veckan eftersom Flisan ibland lägger skivorna i samma fodral och jag glömde denna gång att dubbelkolla i fodralet. Säger att jag förstår om de inte har tid och då kan jag komma ner ikväll när min man kommer hem och titta själv.
Mycket sur bibliotekarie berättar då högt och tydligt för sin kollega, och halva biblioteket, hur otroligt slarvigt det är att göra på det sättet. Och att hon bara inte kan FÖRSTÅ hur man kan vara så slarvig.
Där sitter jag i luren och hör alltihopa och hittar samtidigt cd'skivan i datorn.
Man blir så himla trött och less.
När hon kommer tillbaka till mig i luren berättar jag att vi är mitt uppe i en flytt och har lite mycket annat att tänka på just nu. Berättar att det minsann inte är så trevligt att höra henne berätta för sin kollega om mig när jag sitter i luren och hör allt.
Herregud så arg och förolämpad jag var!
Usch denna dagen är banne mig inte kul alls. Lade Vincent nu för en halvtimma sedan och sedan dess har han vaknat tre gånger, gråtit och spottat ut nappen. Hoppas och ber en stilla bön att han somnar snart för både han och jag behöver en paus för att återfå tålamod och krafter.
0 kommentarer