Ifrågasättande aktiebolag

Jehupp då var man singelpingla här hemma igen då då.. Förvånande nog.. kalashärligt!
Ja, det kändes tufft när M sa att han skulle jobba redan idag men samtidigt när jag vaknade här hemma alldeles själv med Vincent så var det görskönt!
Nu är kaffet nere och jag är ren som en kalaspingla efter långdusch. Vinnepinnen sover redan igen och här sitter jag och fillespekulielierar för mig själv.
Måste berätta att jag är inne i en märklig period just nu. Vet inte vad det kan ha att göra med men jag misstänker skarpt att det beror av att det så stora saker runt omkring mig just nu. Syftar på nya jobbet, flytten mm..
Har börjat bli sådär djup som jag blir periodvis och fundera över mig själv, allt och alla. Funderar mycket på vem jag egentligen är innerst inne samt hur relationerna omkring mig ser ut.
Ja, jag vet.. låter lite koko men jag kan liksom bara inte låta bli. Relationer är ju ändå en stor del av mitt jobb så jag antar att det är ganska naturligt att jag stundtals får ett ganska starkt fokus på det även i mitt privatliv.
Relationer kan ju se så sagolikt olika ut men någonstans finns det alltid en och samma grund i samtliga, ett samspel, ett ständigt pågående utbyte samt ett givande och tagande av de inblandade. Vad är relationen skapad av, vad livnär den och varför fortsätter den leva? Jag tror att det är nyttigt att ställa sig de frågorna lite då och då. Dels för att rensa ut relationer som ingen av parterna längre får något ut av och dels för att återuppväcka relationer som inte fått den näring som de behövt.
Så ta några minuter och ställ dig själv frågan. Vilka relationer har jag i mitt liv och vilka är viktiga för mig?
 
Ha en härlig onsdag ♥
0 kommentarer