Friska!

Idag var verkligen första dagen sedan i torsdags som jag vaknade med energi i kroppen. Har känt mig frisk de andra dagarna men inte riktigt orkat lika mycket som jag brukar och en vanlig ansträngning (typ gårdagens) blev jag helt vimmelkantig av. I morse vaknade jag åtta som vanligt, gick upp duschade och fixade tills V vaknade halv nio. Resten av familjen sov till klockan 10(!). och då (jag erkänner) väckte jag dem.
Maken såg läskigt pigg ut när han kom upp och svarade gallt "bra!" på frågan hur han mådde. Hmm.. blev både glad och ledsen om jag ska vara ärlig. För tusan i gatan vad härligt vi har haft det mitt i magsjukan de här isolerade dagarna. Långtråkigt periodvis javisst men så härligt att soffa ner sig några dagar och pilla navvelludd.
Igår hade vi låtsaslördag här hemma och tände ljus, lagade finmiddag i pygmestorlek. Ingen var ju särskilt hungrig.. Barnen fick några godisbitar efter maten som slank ner och varsin kryapåsigpaket! Vincent fick en uppdragbar bil och Flisan fick en byggsats eller vad man nu kan kalla den.
Båda blev galet glada för sina paket och hade så himlans kul hela kvällen. Så med det i åtanke kanske ni kan förstå att jag inte skulle mått dåligt att ha en minilördag till ikväll ;)
Äsch härligt med vardag också <3 allt blir ju vad man gör det till!
Fantastiskt är ändå att Vincent magsjuka kom och gick som en vindpust. Otroligt efter alla sjukdomar han gått igenom den senaste tiden?! Hade förväntat mig en veckas matvägran och sömnlösa nätter. Lite gråt efter maten igår och tog sig för magen, fem snabba B-blöjbyten under dagen och tjoff så var han frisk. Härligt!
Nu är Flisa och M ute i garaget och packar flyttkartonger. Känns helt overkligt att vi ska flytta.. Jag funderar seriöst på att göra något jag aldrig gör. Lägga mig framför tv'n helt ensam och flippa tills Vinnepinnen vaknat.
Så bye bye, nu har jag important stuff to do ;)
0 kommentarer