Börjar få fjärilar i magen

Inför imorgon.. Har verkligen ingenting alls att vara nervis över förutom kanske att jag vill leva upp till de fina jag fick höra om mig själv på intervjun i fredags.
Hmm.. kommer säkert att gå bra men jag hoppas att jag kan sova lite bättre inatt så jag orkar vara på topp imorgon!
Dagen har annars spenderats i sann föräldraledighetsanda med långfrukostbrunch hos oss, lyxig hämtsushi till lunch och därefter eftermiddag i Beijers park med Lovisa, Vera, Annie, Nina, Noah och Lillifia :)
Hade bara bestämt att jag skulle passa barn först men det ena utvecklades till det andra och plötsligt blev dagen en helt annan än vad det var tänkt från början. Fast tusen gånger härligare!
Tänk så många vi blivit helt plötsligt.. Kan inte låta bli att tänka på det när jag skriver alla namnen..
Igår var vi dessutom hembjudna på brunch hemma hos Wiklundarna som vi helt missade! Herejisses vad jag är kass på det "nya" Facebook i mobilen. Kände mig verkligen dum när jag fick reda på att jag (återigen) glömt att svara på ännu en inbjudan på Fejjan.. Suck.. Är nog lite full i huvudet av husplaner, juridiska problem och nya jobbtankar.. Ber härmed om ursäkt till samtliga som drabbats av min grötiga hjärna den senaste veckan.. Snälla, snälla ta det inte personligt.. Det är bara lite mycket just nu för frau Schöööön..
Hade iallafall en jättehärlig dag och barnpassningen gick verkligen galant! Fick ju passa inför doktorsbesök 1 i fredags och träna lite. Idag var det eldprovet med två timmars barnpassning. Måste erkänna att jag fem minuter efter att Lovisen gått helt glömde bort att jag passade barn.. När Lovisa kom tillbaka och såg stressad ut och berättade att hon varit borta i två timmar trodde jag henne knappt. Tror nästan inte på henne fortfarande. Det där med att ha Veris springande här känns så förbaskat naturligt. Hon skulle kunna flytta in och jag hade troligtvis märkt det efter en vecka!
Antar att det är så med barn som man känt sedan de var pyttisar. Man känner dem så väl att det inte är några bekymmer att ha dem nära. Det känns mest bara mysigt och bra att ha dem här runtspringande. Dessutom är ju Flisan för det mesta väl sysselsatt med allt från att leka mamma pappa barn till Kapten krok. Ikväll berättade hon förresten att hon och Noah hade lekt "Kapten krok mamma pappa barn" i Beijers park <3
 
Här är de sötnosarna!
 
 
Flisan klarade att klättra upp i högsta giraffen helt utan hjälp! Mycket stolt..
 
 
Plötsligt satt Vincent hos Lovisa och gosade..
(nappen med anledning av att han annars gärna äter stenar och annat äckelpäckel..)
 
 
myspys!
 
 
pannkakshjärtan, vispad grädde och hemmalagad jordgubbssylt till lunch
 
 
Hääj hääj mammaaa säger Vinceprinsen
 
2 kommentarer
Lina

Hej!!

I bland är det lättare med fler barn för att dom roar varandra. Ni är kanske efter detta sugna på fler?!
Men vad har Vincent i munnen? Hur gick det att bara använda den på natten? Blink blink. Hihi.
Då ses vi nästa vecka. Kraam

Svar: Aaaah no no noooo more kids för schönisarna på myyycket länge iallafall ;) ah den där grejjen i munnen.. Bara en slags hightech högtalare till min Samsung.. Ser lite ut som en napp faktiskt när jag tittar på den..
Cicci

Nina Wiklund

Jag tycker att mamman var super som fixade att Felician klarade sig helt själv ;9

Svar: Sötis!
Cicci