andra dagen

Med väckning 05.45.. Och jag måste säga att helgen gått klart över förväntan! Riggade ju två dagar innan och gick upp aptidigt för att klara av helgens ännu tidigare mornar. Igår morse kände jag mig lite vimmelkantig när jag vaknade måste jag erkänna.. Men imorse gick det riktigt smidigt att gå upp. Två koppar kaffe och en helgo och rolig kollega senare kändes livet som en dans!
Trivs så himlans bra här på extrajobbet att det stundtals knappt känns som jobb. Antar att det är en ganska naturlig blandning av jobbsug, sug efter variation och ett bra ställe att extraarbeta på!
Kvällen igår blev inte sådär jättetrevlig dock.. Var hemma vid kvart i nio och hann mer eller mindre bara med att natta mina egna små och packa väskan inför morgondagen. Flisan hade det jättetufft och grät en halvtimme innan hon somnade över att jag skulle iväg idag igen. Usch vad det skar i hjärtat... Lade mig verkligen med ett tungt hjärta!
Idag har det även hänt saker på ac/värmepumpsfronten.
Världens bästa man, ni vet han som är min.. ;) lade ur pumpskrället på bortskänkes på blocket igår. Ett dygn senare hade vi haft 800 visningar och pumpen var borta på 20 minuter.. En licensierad kyltekniker kommer idag och tar bort den och vi är ÄNTLIGEN av med problemet. Innan vi hann ta bort annonsen idag började folk erbjuda oss pengar för pumpen. En man erbjöd oss en semestervecka på hans ovanvåning i Båstad... Eh...
Vågar själv knappt hoppas på att pumpskrället verkligen ÄR borta när jag kommer hem ikväll..
Nix nu är väl "rasten" slut och det är back to work som gäller. Man har i och för sig inga  raster alls på de 13 timmarna jag jobbar idag men vissa aktiviteter kräver nästan att man har annan sysselsättning. Svårt att förklara ni går helt enkelt lita på att jag sköter mitt jobb spotless ;)
Imorgon kommer i alla fall finaste lilla mormor på besök alldeles ensam. Det ska bli toookigt härligt! Ja och den där vännen jag inte riktigt drog jämt med igår. Vi hoppas att det nästan är löst nu..

0 kommentarer