Akuten t/r

Piieh vilken dag! Känner mig ganska mör måste jag erkänna..
Skulle passat goaste grannbarnen imorse och körde upp mina två sjusovare i ottan. Vi findukade för gästerna och väntade.. och väntade.. fram tills jag började undra var de blev av?!
Flisan var superexited över att Lillfia skulle komma och ploppade ur sig klokheter om hur man bäst tar hand om "pyttebäbisar". När klockan började närma sig nio kom jag på att något måste vara tok.. och att min mobil var avstängd.. Hmm och givetvis var där ett sms från grannens karl från 8.38 att han minsann stannade hemma med minisarna.
Åh vad besvikna vi blev :(
Hade verkligen sett fram emot finbesöket!
Fick trösta Flisan med att efter frukost skulle vi gå bort och äta lunch hos godingarna istället :))
Jag plockade undan frukost. Flisan och Vincent satte sig i vardagsrummet och lekte och plötsligt ser jag i ögonvrån att Vincet halkar på skinnsoffan och dimper i golvet med huvudet före. Mattan och madrasserna, som vi alltid har där just för att ta emot om han trillar, har kasat bort och han får tinningen rakt i parkettgolvet. Rusar ut, tröstar och tröstar.. Vincent storgråter men lugnar sig efter en stund. Tänker för mig själv... "Ha uppsikt om han börjar må dåligt.." precis som en talande medicinuppslagsbok..
Vi myser hos Nina och co.. skrattar en massa, har härligt alla tre. Ulrika kommer med Thea. Urmysig lunch men V ser bara mer och mer trött ut. Han somnar en stund men ser precis lika trött ut när han vaknar. Försöker natta igen men plötsligt början han kräkas.
Får fart hem och ringer vårdcentralen, Vincent sitter som en vitbleb påse på golvet. Raka spåret mot akuten så fort det går blir instruktionen.
Jehupp.. Darrar i kroppen när jag kör och ringer Lovisa. Vet inte riktigt var jag är och kör vilse i min egen stad. 
Springer in på akuten. Vincent kräks och kräks.. Väntrum.. Vincent och jag stnker. Flisan undrar "Vad är det som luktar mamma?"
Vi..
Fyra timmar senare kommer vi hem igen. Både jag och Vincent behöver nya kläder alla tre ok och Vincent så kry man kan vara efter att ha slagit tinningen och fått en liten hjärnskakning.
Ikväll är jag trött.. nästan lite slut faktiskt..
Nu blir det soffan för resten av kvällen. Ikväll har våra köpare av lägenheten varit här och pratat länge.. Får hoppas att allt går bra med de problemen snart också bara..
0 kommentarer