somnar strax

Känns det som.. Ligger mitt emellan två sovande småkottar och känner så smått hur världen börjar bli dimmig. Gah vad jag sov dåligt inatt! Flytten börjar verkligen närma sig och hela min nattliga tankeverksamhet roterar kring allehanda skumma drömmar om uppbrott och förlorade barn. Emellan drömmarna cirkulerar en hel del funderingar hur det ska gå att flytta. Komemr barnen att klara av det så galant som jag inbillar mig och hur kommer det att gå att flytta in hos mormor och morfar.
Kommer de verkligen orka med oss... två piggelinsminisar på 1 och 4 är ju ganska stor omställning mot livet som pensionär. Visst är de ju vana vid oss men inte dygnet runt 5 dagar i veckan..
Så det ligger jag och tänker på. Vrider och vänder på nätterna. Kan jag göra något för att underlätta eller kan vi bo lite i Degeberga. Usch nej, jag vågar verkligen inte.
Tror att allt kommer bli jättebra men lite pirrar det nu över hur allt ska bli.
Annars idag har det mest blivit hemmamys. En sats päronmarmelad imorse innan Vincent vaknade. En sväng till Maxi med Vinceprinsen, en plåt syltkakor med Flisan och IKEA med Sparrisarna. Jättehärlig dag som avslutades med kvällsmiddag här hemma och fullt ös på kanske framförallt Vincent.
Men herregud vad han spottar ur sig ord just nu. Pepparkaka, nyckelpiga, fot, bär och tja.. Vet knappt vad han inte kan säga längre. Så fruktansvärt underbart härligt att se lyckan i hans ögon när han klarar nya ord och applåderar vilt.
För det gör han.. och vi.. Såklart! =D
0 kommentarer