piieh

Fick ner febern på Vinceprinsen nu med svala kläder (bara blöja) och halv dos Ipren och halv dos Alvedon i kroppen. Tycker att just det faktiskt brukar fungera allra bäst på våra barn!
Hade ju precis ställt in mig på att ställa in hela min och M's utekväll imorgon när mormor ringde och verkade hur cool som helst över att passa barnen fast att Vincent är febersnuvig. Mammas syrror hade ringt och försökt övertala henne om att hänga med dem på syrredag imorgon nu när Vincent hade blivit sjuk. Mostrarna har världen koll på Facebook om ni undrar hur de fått reda på sjukdomen så snabbt.
Jag var direkt på att mamma skulle åka. Såklart är hon värd en spontan syrrekväll och alla baciller som mina barn just nu bär på är väl inte mamma värd! Och att lämna bort en febrig liten prins.. vågar jag verkligen det..?
Mamma var inte alls med på mina noter.. och plötsligt mitt i smeten förstod jag att JAG var den överbeskyddande nojjiga mamman vilken jag på förhand i mitt huvud redan hade klassat min mamma som..
Hmm.. pinsamt..
Mormor var nästan lite övertygande om att "det här fixar vi, inga problem! Ni behöver vara ensamma! Vi tar en dag i taget och OM han är så dålig så får du bestämma hur du vill göra"
Så nojjmamman här hemma får väl helt enkelt ta och coola ner sig själv och ta dagen som den kommer imorgon.. Tänk OM vi kunde få gå på bio och äta ute för första gången tillsammans på fem år.. Vågar knappt hoppas..
0 kommentarer