my god

treårstrots? Well.. here comes fyraårstrots DE LUXE!
Hur fyraårskontrollen gick på BVC med min envetna jedrans unge idag? (Jedra unge sagt med all kärlek då såklart..)
Det gick.. ÅT SKOGEN!
Flisan vägrade prompt att göra ALLT! Istället använde hon under hela besöket mig som en klätterställning och började rita spindlar som hon omsorgsfullt klippte ut mitt framför nosen på vår BVC-tant under tiden hon bad om och om igen om en gubbe.
Halsbandet Flisan skulle trä virrade hon bestämt på huvudet åt. "kunde inte"..
Eh.. och alla halsband som vi trätt hemma frågade jag..
NÄ! svarade Flisan..
Läsa saga och berätta om bilderna i boken.. Ville inte Flisan.. Svarade surt på några enkla frågor men bestämde sig därefter att leka tvärsomleken och svarade tvärt om eller helt fel på vad bilderna visade. Nu svara du tokigt sa Anna och jag.. vilket Flisan tyckte var hur kul som helst även om jag försökte på alla sätt att få henne att skärpa sig.
Balansgång på pinne var nog egentligen det enda som Flisan hade lust att göra. Tja och hoppa på ett ben. Då givetvis samtidigt som den svettiga modern gjorde det..
När vi kom fram till syntestet var det tvärstopp helt och hållet. NEJ sa Flisan och tvärvägrade. Likadant med hörseltestet. Skulle Flisan frivilligt ta på sig hörlurar.. Knappast!
Ååååå.. kan ni gissa hur glad jag var när vi var tvungna att boka en ny tid efter en och en halv timmas slit?..? Som tur är känner ju Flisan vår BVC-Anna så hon fick trots allt godkänt på allt utom hörsel- och syntestet. Det får vi komma tillbaks i januari och göra om.. Ja, och då UTAN Vincent eftersom han helt enkelt snackar för mycket för att Flisan ska kunna höra hörseltestet..
Gissa vem som då ska få den stora äran att få åka dit med Felicia-envisast-i-världen-Schön?!
INTE är det jag iallafall..
*grrrr*
0 kommentarer