lönesamtal som föräldraledig..

Sitter lite och väntar på att Vincent ska sova. Konstigt nog har han nästan varit sömnig sedan han vaknade imorse så jag antar att lunchnattningen kommer gå ganska snabbt idag. Väntar på att ha ett lönesamtal med min chef under tiden Vincent sover. Känns ju lite halvskumt att ha lönesamtal när man inte jobbat på ett och etthavlt år. Tja inte där iallafall ;)
Vad sjutton ska min chef som jag knappt ens haft som chef säga.. Jag hann arbeta 8 månader innan jag gick hem på nästa föräldraledighet och under den tiden hann mamma bli dödssjuk och jag höll på att få missfall. Tja.. kanske var jag inte helt 100% under de åtta månaderna som jag jobbade om man säger så. Känns verkligen urskumt att ha det här samtalet idag. Är inte alls orolig men herregud vad kan man rimligtvis prata om..
Äsch ska bli lite trevligt att prata med henne i vilket fall. Jga gillar ju faktiskt ändå min chef :))
Återkommer lite senare om hur det gick!
Flisan är idag borta tills 5 ikväll! Hej domstols programledare smsade mig igårkväll och bjöd henne på kalas. Jag gillar Hej Domstol så hon fick såklart gå ;)
 Hon var SÅ taggad.. rusade runt i extas innan hon skulle somna och var överlycklig över att hon skulle på kalas. Att hon inte skulle komma hem förrän det blev kväll rörde henne inte ett dugg. Lite skumt och inte vad jag väntade mig men underbart!
Ikväll är jag singelmams hemme tyvärr. M ska på jobbfest och jag fick tacka nej till jobb ikväll. Fast en alldeles egen fredagsmys med kidsen är faktiskt inte HELT fel.. Imorgon blir det kalas nummer två för Flisan, hämtning av el sofa samt 30-årskalas hos Sofia och Molly. Härlig helg :))
Så håll nu tummarna för mig under lönesamtalet..
0 kommentarer