Landat

Har vi och barnen verkligen gjort idag. Och som det behövdes efter allt boende i flyttkartong de senaste veckorna. Jag tror att alla fyra njöt lika mycket av att bara få lov att drösa runt och känna sig fria som vinden idag hela förmiddagen. Barnen pysslade och målade, jag bakade äppelpaj och M lufsade runt och fixxade.
Lite lagom tills vi behövde röra på oss var det dags för Vinnepinnen att sova och vi begav oss till Tollarp med pajen i högsta hugg. Lite paj, tända ljus och mys innan farfar åkte ensam till Degeberga och började installera tvättmaskinen jag köpte hit för några år sedan. Vi har ju inte behövt den riktigt förräns nu men nu är jag väldigt glad över att få den installerad och körklar.
Ska lägga in lite bilder senare när jag lokaliserar sladden. Nu ska här lagas gös (!)
Kram på er från en mycket lättad och lycklig Degebergabo..
 
"Men OJ så mycket ni har att städa.." sa Flisan..
 
 
Mmmm..
 
 
"Ritaaa!!" säger Vincent
 
 
Väl hos farmor och farfar hade jag med lunchmat till båda barnen att äta innan äppelpajen..
Men..
"Farmor jag vill ha potatismos och sås!" sade Flisan
och farmor.. hon såg lycklig ut och lagade det Flisan bad om :))
 
 
tjoff så var det potatismos och sås på bordet!
 
 
 
0 kommentarer