i väntan på

flytten är det verkligen ikväll. Maken sitter inne med Vincent ioch en gammal dansk öl han hittade under sängen från i somras och viker ihopa papplådor i extrarummet. Flisan sitter på luftmadrassen i vardagsrummet, mumsar godis och spelar Barbie på min mobil. Jag.. ja vad gör jag egentligen.. mest ingenting utom att utfodra familjen med diverse när de behöver.
Hela familjen (utom Vincent som inte var hungrig) åt stek med pommesfrites i sann frystömmaranda ikväll efter att vi hämtat M på jobbet. Flisan, Vincent åt pankisar till lyxfika efter förskolan. Vincent vet jag inte hur många han mumsade ner. Efter fikan var vi nere en snabb runda på Entré och inhandlade mediciner, en beställd (!) flaska vin och självklart en lite påse fredagsgodis. Kände verkligen att vuxenpoängen fullkomligt bara rasade in när jag gick fram till disken på systemet för att hämta min hett efterlängtade flaska 10-poängsvin. Har börjat läsa en del matbloggar för att samla inspiration och ramlade även på ett vintips för ett par veckor sedan. ett tips som verkade för bra för att låta bli. Faktum är att vi så gott som aldrig handlar vin här hemma och när vi väl gör det blir det oftast bara en flaska i farten som vi knappt reflekterar över vad vi handlar. Blir för det mesta sådär trist halvnöjda och tycker vin är ganska trist helt allmänt. Så jag tänkte att det skulle bli ändring på även den fronten nu. In med mer rolig mat på bordet och in med roligt och framförallt GOTT vin i vårt hus. Lite livsnjutning i kasoet helt enkelt.. det kan vi behöva nu i rörsnuvandet!
Så nu på söndag har fru schönis högtflygande planer på att laga god middag ute i Degeberga när vi landar i vårt "nya" hem. Tänkte varsin god bit kött framför brasan med finvinet därtill och som dessert en saffranspannacotta som jag spissat in mig ganska länge på att få laga.
Det ska bli härligt det! Något att se fram emot ikväll när det inte riktigt känns som en vanlig mysfredag i det schönska röriga hemmet.
 
Buspojke som snor fjärrkontrollen från storsyrran HELA tiden..


 
 
Fredagsdisco säger Flisan!
 
 
Oh yeah! Hohoo i godisburken säger Vincent..
 
 
0 kommentarer