i sista minuten

fick jag reda på att introdagen på jobbet idag var inställd. Tjejen/damen/bruttan som jag skulle gå brevid hade såklart fått VAB och just nu var det kaos med alldeles för dåligt med folk på plats. Introdagen blev flyttad en vecka framåt i tiden och jag fick en ledig dag.
Först blev reaktionen "NÄÄE!" Mamma var ju här och jag var taggad som tusan för jobbet. Men efter bara några minuter hade känslan lagt sig och ersatts av ren nedrans LYCKA!
Plötsligt hade jag och mamma ju en heldag ihopa, fri att göra preciss vad vi ville på!
Så idag blir det minsann Emporia för mig och mammsen. Vi laddar inför heldagen i Köpenhamn som vi bokat in veckan innan vi flyttar. Julmarknad, restaurangbesök och massor med julklappar är ju nästan tradition numera för mammsen och mig.
Ska ju bli ganska härligt.. preciss som dagen idag ska bli :))
Igår var det härlig förmiddag för bara mig ich Vinceprinsen när Flisan var på förskolan. Först var planen att ligga framför tvn i princip hela förmiddage och bara njuta. Men hmm.. som vanligt fick ju jag ganska snabbt myror i brallan och ärligt talat Vincent också. Blev en sväng för att handla frukt och grönsaker på Abdos och efter det en mysig sväng till biblioteket. På väg hem runt elvasnåret var Vincent ganska helslut och däckade i bilen. Sov hela vägen hem, under tiden jag åt lunch, under tiden jag hämtade Flisan.. OCH hela vägen hem till Sofia och Molly där vi väckte honom utanför Soffans dörr!
Mobilen som just nu lever sitt eget lilla liv fick stanna i väskan. Blir bara småsur när den tjurar och tar suddiga bilder. Men i söndags fungerade den fortfarande och jag hann knäppa en liten bild på ostbrickan innan den dimmade igen :)

kanske dags för en ny...
 
Nymornade sötisar i mormors säng imorse
 
 
Börjar bli lite tomt här hemma.. nu är pianot borta..
 
 
dimmig ostbricka
 
 
tomt i köket utan skåp på väggen
 
0 kommentarer