grått inne och ute.. lite upp å lite ner..

Usch idag är en grå dag här hemma. Precis vid läggdags igårkväll började Flisan småhosta. Första hostantydan kom iförrgår men igårkväll körde det igång på riktigt. Hon hostade och hostade, väckte sig själv, grät och vägrade att dricka. Grät som en siren och väckte lillebror som även han började sympatigråta. Tvåbarnsföräldraskap när det är som allra bäst alltså.. Två gråtande barn klockan kvart över tio på kvällen. Tjo!
Inatt var jag uppe en gång i timman utan någon som helst överdrift. Var nästan sådär gråtigt trött till slut att man är beredd att göra i princip vad som helst för att få sova. Japansk vattentortyr eller vad det nu brukar kallas.. Jag hade mer än gärna lagt mig och sovit i badkaret om det hjälpt!
Vid halv sex gav jag nästan upp men lyckades sno åt mig ytterligare en knapp timma till halv sju då det var färdigsovet.
Går liksom som i ett töcken här hemma idag. Flisan är urstrött och har i princip legat framför filmerna vi lånade på biblioteket igår hela dagen. Vincent börjar bli snuvig även han och Flisan och jag har lite feber. Ja fråga mig inte varför jag också har feber men kanske blir jag sympatifebrig precis som Vinnnepinnen sympatigråter.
Ah, hördet ni ETT SKÄMT från denna mörkgråa kvinna med betonghuvud ;)
Nä nu slutgnällt!
Har fått en massa praktiskt tjaffs avklarat idag iallafall och imorse blev det hjärtplättar med hemlagad jordgubbssylt och vispgrädde. 
Nix nu är det dags att laga sen lunch till Vincent.
 
0 kommentarer