Fånigt

Hur man kan känna sig så lost i pannekakan.. Idag var dagen högst välplanerad med att åka in till stan och träffa mormor och morfar. M skulle åka till Malmö med sin pappa för att packa in och ihopa det sista i lägenheten så att allt blir klart inför flyttstädningen på torsdag.
Men så blir det ju som ni vet inte alltid som man tänkt sig.
Vi sov ljuvligt länge imorse. Barnen sov i tretton timmar båda två och vaknade inte förrän vid nio/tio. M och jag sov såklart lika länge och kände oss ljuvligt utsövda hela bunten.
Precis lagom till frukost ringde pappa och berättade att mormor blivit magsjuk. Usch vilka vibbar från när mormor blev så sjuk som kom tillbaka. Mådde nästan lite dåligt av alla vidriga minnen som sköljde över mig som en stor våg av oro.
Mormor var iallafall väldigt magsjuk och givetvis kunde vi inte komma på besök idag. Så det var helt enkelt bara att vinka av maken och fundera om. Ensamma i skogen.. vad ska vi hitta på idag. Jag är ju inte direkt den första att klä på mig och dra på skogshajk ;)
Har inte blivit så mycket mer än ett långbad för kidsen i baljan som var en given succé. Nu är det strax dax för Vinceprrinsen att sova och sedan får vi helt enkelt se vad vi hittar på, Igår var vi ute en runda på kvällen och hade hur kul som helst. På med overaller och pannlampa i mörkret. Gud så kul och spännande bara det var för minisson.
Kanske blir favorit i repris idag vem vet :))
 
"Men Vinceeent jag får vatten i ööögonen!!"
 
0 kommentarer