Det finns nog inget bättre..

Än att höra sina barn skratta.. sådär ni vet, riktigt från magen så att de knappt får luft.
Så har vi faktiskt haft det idag. Bara vi tre musketörer helt ensamma i huset i Degeberga. Fast vi stannade inte här.. såklart.. Vissa har ju myror i brallan (läs jag) och stod inte ut med att sitta här helt isolerad utan att se en själ.
Så efter att Vinnepinnen vaknat och alla mumsat i sig lunchen åkte vi till Åhus för att besöka hamnen och sedemera också biblioteket. Var nog lite fånigt entusiastisk när jag kom fram till lånedisken och deklarerade att vi gamla Kristianstadsbor minsann bor här i en hel månad och skulle vilja låna igen!
Mitt lånenummer borde väl ändå vara kvar?
Tanten vid disken tyckte inte alls att det var lika spännande som jag och förklarade kort och gott att min identitet hade tagits bort för flera år sedan eftersom det var så längesedan vi bodde här. Inget lånenummer fanns kvar och inga böcker kunde lånas utan att jag visade en id-handling.
Barnen stod brevid och studerade skeptiskt mig och tanten. Men hur mycket jag än grävde i väskan var körkortet såklart inte där. Plånboken fanns kvar i huset i viktiga papperslådan och jag och barnen fick nöja oss med att istället titta på alla böcker som vi skulle vilja låna..
Deppigt värre..
Kidsen och jag pusslade i vilket fall glatt, läste "Superchalie", "Snurran äter ketchup" och såg hur surtanten i etrén studerade oss under tiden. Efter en halvtimme gav vi upp. Barnen ville såklart låna och varje nej var en besvikelse. På vägen därifrån mot farmor-Margaretas gamla arbetsplats gick ändå humöret upp när vi sjöng vi glatt "Hey på Bolibompa" i bilen och så även på väg hem till Dege hills igen.
Barnen var så helt toppade när vi kom fram och möttes av en glad farfar och M som varit i Malmö och hämtat det sista.
Tja ni vet.. det sista.. det där som alltid inte bara blir så lite utan som kan fylla ett halvt hus.
Nu ska vi iallafall mumsa kvällsmat innan det är dags att mysa ner sig framför brasan.
0 kommentarer