sitter

i kö till vårdcentralen IGEN!
Herregud snart börjar de verkligen tro att jag har munchhausen by proxy..
Familjen maginfluensa kämpar vidare. Flisan har ju varit frisk sedan dag tre men både M och Vincent är fortfarande kassa. Vincent var så kass imorse att jag ick slänga bodyn och tvätta hans HÅR. Och någonstans där brast det nog för mig. En hel vacka har han varit dålig imorgon och knappt haft någon aptit alls. Nu börjar jag bli orolig!
Så först ringde jag BVC som givetvis inte svarade och efter det blev det som sagt VC.
Klippkort.. kanske julblomma i år?! Vad säger ni... de börjar snart kännas som mina kompisar om man säger så..
Jaja, jag tror inte att det är någon fara på taket men det känns skönt att få honom kollad iallafall eller bara höra vad de säger. Annars idag har vi fått ställa in mysefikan med nyblivna mammalediga Jenny och Daisy. Bebis kommer inte förräns i juni så vi hinner nog mysa en hel del innan dess. Men maginfluensa vill ju ingen ha så idag blir det inget mys :(
Ieftermiddag blev även kvartsamtalet på förskolan inställt på grund av sjuk fröken. Så.. det enda som återstår är ett möte med Älvsbyhus kl 18. Men DET ska bli kul! Får se när Vinceprinsen vaknar om vi sticker bort en sväng till Hornbach och köper sandpapper han och jag. Eller om vi kanske väntar tills vi hämtat Flisan. Måste slipa diskbänken som jag slipade och vaxade igårkväll så att den blir riktigt snygg. Hatthyllan och skohyllan som jag målade och lackade i helgen kom upp igårkväll och vilken enorm skillnad det blev i hallen! Suuuperduupersnyggt, ljust och luftigt blev det även om det ett tag där i lördags kändes som att det aldrig skulle gå. Har aldrig varit med om att ett trä sugit sådana mängder färg..
Jo just det.. igår fick vi även en oönskad inomhusduch i Flisans rum då en mutter på insidan och utomhuskranen sprang läck. Herrejisses vad det sprutade! Vaktmästare är uppringd så nu får vi hoppas att han kan komma hit och fixa det snabbt så vi kan vattna våra 12 spannar med tomater, paprikor, bönor, ärtor och ruccolasallad :)




0 kommentarer