mmm..

Som jag mmyser ikväll..
Haft Jenny och Daisy här idag igen sedan tvåsnåret (de fick bara inte komma tidigare efter Vincents katastrofsovdag igår..)
Fick en helt underar ljuvligt fin gammaldags vit bricka i present. Dessutom var den fylld med chokladsmörkrämsfyllda hembakade ljuvliga små whoopies på lila smörpapper.
ÅH så fint!
Varför vet jag inte riktigt men det var sådär himskans fint och så in i nordens just min smak att jag fick tårar i ögonen. Är ju ganska picky med pynt här hemma och inte jättebortskämd med presenter så när något är sådär precis på pricken.. då blir man bara så glad!
Flickorna lekte hur bra som helst idag också och jag och Jenny kunde svischa iväg till vårt "heaven on earthställe" när M kom hem. Tror att vi tillbringade minst en timma där innan vi kom hem igen.. med var sin liten påse.
Det är liksom inte det där "storshoppiingsfyndiga" som är grejjen för oss när vi är där. Utan det där att vara fria fnissiga och titta på både lite halvknasgrejs, gamla vackra inredningssaker och ibland übersnygga små snitsiga kläder som någon bara tröttnat på och lämnat bort.
Eftersom pappa Daisy hade skadat sin hornhinna igen så blev det bara vi sex vid bordet ikväll. När jag var 25 provade jag själv att rispa min hornhinna och det var ingen alls trevlig upplevelse. Kommer fortfarande ihåg hur gruvligt ont det gjorde.. *huh* Christian fick helt enkelt stanna hemma och kurera sig och det var nog en ganska bra idé..
Skulle egentiligen ha blivit grill ikväll men eftersom jag och Jenny fastnade för länge på Emmaus var det bara till att köra in köttet i ugnen fort som tusan när vi kom hem.
Lite marängsviss, fiaspel, pussel och bokande av Cirkusbiljetter till Cirkus Scott senare landade vi till slut i sängen alla fyra. Skulle precis börja klia Flisan på ryggen så att hon skulle somna när jag kom på att vi såklart skulle ha den dagliga kisstävlingen..
Väl inne rynkade Flisan ögonbrynen så att de nästan möttes på mitten.
"Mamma sa hon bestämt.. det gör ont när jag kissar!"
Frågade ut henne hur länge och hur ont. Tydligen har det gjort ont i ett par dagar och gör jobbigt ont varje gång hon skall gå..
Hmm vad gör man då?
Jo, helt fel kan jag be att få tala om såhär i efterhand.. Man badar liten Flisa som troligtvis har urinvägsinfektion kan jag konstatera efter en hel del besök på vårdsidor på nätet..
Tja.. så imorgon.. ja imorgon blir det minsann inte bara den gamla hederliga Vårdcentralen utan jourläkarcentralen som kommer besökas.
Det ni.. Tjo! säger jag bara..
Usch orkar liksom inte gnälla. Det är liksom bara så som det är. Vi är sjuka hela tiden och så kommer det säkert att vara de närmaste tio åren. Det är bara jag som inte är van. Fast jag kanske börjar bli det nu..
Nu ska jag hinna prata lite med lille maken innan vi knoppar in!
0 kommentarer