kaos fungerar bättre i sällskap..

märkte vi idag när Jenny och Daisy kom hit på spontanbesök när jag stod med bilbarnstolen i handen och skulle åka och hämta Flisan.
Flisan hade inlett dagen med att klockan sju börja skrika av ren ilska då modern (jag) lagt fram ett par (ve och fasa) RANDIGA strumpor.. detta till följd av randiga tights (FY!) och KLÄNNING.. herregud sådant trams kan man ju inte ha på sig!!
Hon skrek helt ärligt mellan 7 och 8 då M gav sig iväg med tårar i ögonen. Det var alldeles förfärligt!! Vincent, mr frantand, somnade inte förräns klockan 23 igår då jag lämnade över till M som varit och jobbat sen kväll. Pust.. klockan sju imorse vaknade han av syrrans skrik och vägrade somna om. Hejsan svejsan vad det inte funkade för hans annars så inkörda rutiner. En knapp timmas sömn blev det på förmiddagen istället för 2,5-3 som han den senaste veckan sovit.. Lunchen var han nästa för trött att äta och sova.. det hade han inte ro till.
Men nu kom vi ifrån ämnet känner jag. Familjen Daisy trillade alltså in med kärleksmumsen i högsta hugg.. kunde det blivit bättre??!!
Åååå kakor och kaffe och underbara fnissiga vänner. Härligt och vilken boost för humöret!
Dagen blev så ljuvlig som det bara kunde bli. Vi fick massor av energi alla tre och den har vi levt på resten av kvällen. Barnen och jag har busat så att alla har tjutit av skratt och lekt fånga nappen i Vincent mun. sen sätter han tillbaka den och pussar och gosar lite samtidigt. När vi lagt nappen satt han sedan vid åttasnåret ikväll och bara pussade sin mamma med härliga sliskiga bebispussar.. ljuuuvligt..
Flisans humör förresten. Ja det gick alldeles utmärkt. Ringde upp M så fort han kommit till arbetet imorse och frågade hur lämningen hade gått. Flisan hade skrikit, gråtit och vägrat lämna honom. När jag ringde M hade han faktiskt själv nästan gråten i halsen. och jag.. ja jag som skällt för att hon väckte lillebror mådde inte heller prima.
Ringde förskolan och frågade hur det gått när M åkt och då hade hon genast varit precis som vanligt och haft hur roligt som helst med sina kompisar. Väl där när jag hämtade ieftermiddags slängde hon sig om halsen på mig och satt som en apunge och pussade och pussade mig tills vi skulle gå. Förvånad men attans glad blev jag..
Oj vilket rörigt inlägg det blev men det är en lite tröttmosig hjärna ni har att göra med här. Nu är det nattisnattis!
0 kommentarer