snö, sol och tja.. nästan sovmorgon!

M väckte mig 6 imorse när han gick upp. Pjöööö vad tidigt det kändes. Igår var finaste familjen Daisan här och mös med oss efter eftermiddag på öppnis. En massa goemat blev det igårkväll och såklart lite senare än vanligt innan vi knoppade in. Brukar ofta bli sent när vi har mysmiddag här hemma. Av någon anledning känns det liksom som att vi aldrig riktigt blir färdigpratade..
Lyckades till slut somna om barnen imorse efter en knapp timmes kamp och då med mig själv i en myycket annorlunda sovställning.
Ena armen låg ovanför huvudet så att min smått tuttfixerade treåring kunde köra "wagga wagga" på tutten tills hon somnade.
Ja.. jag vet.. suck.. hon gör det allt som oftast för att somna. Vet inte alls om det är vanligt eller ovanligt men ärligt talat så bryr jag mig inte ett smack. Klämma på tuttarna är trygghet för henne och jag har aldrig sett en tioårig flicka gå och klämma sin mams på tuttarna så jag antar att det helt enkelt snart kommer gå över av sig självt! Nåväl! Vincent var ju också vaken i sin säng så efter en smärre ommöblering kom barnsängen alldeles intill vår säng och min andra arm stacks in mellan spjälorna och låg och klappade honom på magen tills han somnade. Dessvärre fick det vara sådär för varje uns av försök till att flytta armarna möttes av våldsamma protester från båda hållen.
Så.. där låg jag som en annan trafikpolis med en arm rätt upp ovanför huvudet och en rakt åt sidan. Men vet ni vad det konstigaste var..?
Jag somnade.. och inte bara somnade utan sov stenhårt precis i samma ställning tills jag vaknade kvart i nio!
Flyttade min avdomnade armar en smula och tadaaaa hade plötsligt två vakna smifisar på ett naffs!
Drog upp rullgardinen och möttes av SNÖ!
Steg upp, fixade goelunch med matvetesallad till vuxna och kycklingpizza till barnen. Flisan hjälpte till, Vincent somnade och allt flöt på som en smärre dröm.
Flisan och Thea busade, dansade och sjöng, målade.. busade i trädgården.. solen kom fram och allt blev sol och vår. Ljuvligt ljuvligt.. och tänk vilket skillnad det blivit på Flisan sedan M och jag satte ner foten för, vad var det.. två veckor sedan va?
Här kommer bilder från vårigaste mittiveckandagen på detta året och tja en från igårkväll på "tjockis" fina Jenny i vecka 26 :) I magen bubblar en liten pojkkompis till Vincent runt! (observera hur färgmatchade Vincent och jenny är.. ;)



Två flicks som älskar att pyssla. V gillar mest.. det mesta :))



Flisan hade findukat med Blixten mac Queenservisen.. och älskade mammas kycklingpizza.. För att inte tala om Jennys fudgekaka till dessert.. Jag tog en liiten bit och hon åt ja ni anar inte.. Efter fem minuters bus i trädgården ropade en något skamsen Flis på mamma.. "Mamma Molly (hennes docka som hon höll i famnen) har kräks på mig" Och mycket riktigt.. men det var kanske inte riktigt dockan utan en något överproppmätt Flisan som borde vilat istället för busat som var förrövaren ;) Vi torkade och slängde i tvätt och låtsades som ingenting över den lilla Mollykräksincidenten..

Mycket mätt och rosenkindad liten Flisa med tomt kakfat framför sig!









Vi njöt i solen medan flicksen klarade sig *nästan* själva :)



tänk så föraktfullt jag förr tittat på överleksaksbelamrade barnfamiljsträdgårdar..



Flisan var stolt över teckningen hon målat :)



Flis busade glatt vidare därute efter att Thea gått medan V och jag satt inne och busade..

Såhär kul visste ni inte att jag är va ;)







Imorrn är det fredag, wihii, och tomt i kalendern.. eller tomt är det kanske egentligen inte direkt.. men ni får se vad som händer om ni kikar in igen
todiloo!







0 kommentarer