Nope..

man är ju ingen nyponros efter den här veckans halsonda hostiga, sömnlösa nätter. Ögoninflammationen som gör att jag varje morgon denna veckan fått bända upp mina igenklibbade ögonlock gör ju även de sitt till. Faktum är att jag bokstavligt talat skrämde mig själv idag när jag såg mig i spegeln hos tandis.
Vem hon, den där kvinnan, än var i spegeln så var det INTE jag.. INTE!
Varnar känsliga läsare för skrämmande bild nedan..



Det blev iallafall, trots mitt yttre, ett väldans positivt tandisbesök. För till min stora glädje hade jag inga hål! Och minsann om jag inte fick lite beröm också. Usch så fånglad jag blev!
Blev så till den milda grad glad att jag väl hemma igen drabbades av storhetsvansinne och satte igång att sy en suflett av en gammal bebisfilt. En bebisfilt jag knappt använt och som jag sydde till Vincent förra våren.
Mönster.. tja det hade jag ju inte.. Det fick liksom bli lite på känn sådär och minsann om jag inte två timmar senare kunde skåda en sprillans ny finfin suflett i tyg som jag älskar! Innertyget fick bli i mjuk gosig tunn vit fleece och "rännorna där plastskenorna skulle gå sydde jag i mörkblått sidenband. Kanten fick bli i vitt bomullstyg både inuti och utanpå för att ljusa upp det hela lite.
Nöjd..?
Eh jepp..
Stolt..
tja ganska så ;)

 

 

 

 

Hann även med att åka och hämta Flisans nittiosidiga bok som jag tryckt upp i gigaformat. Hela Flisans blogg finns med och även alla bilder från bloggen. Tänk vad härligt när hon fyller 20 och hon kan få boken och läsa om sin första tid i livet..

En liiiten sneakpeak fick hon ikväll innan boken omsorgsfullt packades in för förvaring på "klibb-kladd-klipp-riskfri plats".

 

 

 

 

Helgen skall annars ägnas åt att vila den trötta rödögda modern vars blogg ni just nu läser. Massa vila och gos med finaste ungarna i världen men även en hel dags kompismys med Jenny :)

Åååh så härligt! Nu har min älskade lilla stora unge somnat brevid för länge sedan och det är dags för mig också att krypa ner i sängen om en liten stund. Hoppas denna helgen blir en lugn skön helg med massor av sömnrika nätter.. det kan behövas.. ;)

0 kommentarer