Idag

är jag nästan lite trött.. M och kidsen somnade som stockar redan vid nio igår. Själv satt jag uppe med finaste mamman i världen och snickesnackade till klockan var över ett. Satte på youtube och mamma fick önska låtar som bara den. Hade sjukt roligt och det kändes nästan som att tiden stannat för en stund. När jag var tonåring kunde mamma och jag också sitta uppe alldeles jättesent och lyssna på musik och lösa världsproblem. Plötsligt satt vi här och gjorde samma sak bara femton år senare med mina egna barn tryggt sovande i rummet brevid.
Lite stort på något sätt och så fint att vi inte nändes gå och lägga oss någon av oss.
Så imorse var de vi som steg upp lite smånaniga i ögonen. Flisan öste ner sig i mormors säng direkt och lille V var inte sen att hänga på.. ja och så jag som frös i min pyjamas..
familjehög med mormor.. INTE ILLA!
Idag vilar vi. Hade en allvarligt talat urjobbig dag igår på jobbet så det behövs. Blev rejält utskälld två gånger så jag var snortrött när jag kom hem.
Var ute en sväng och tittade i naturen och fikade på en mycket vacker plats på världskartan.. kanske den vackraste vi någonsin sett faktiskt.. Se bara här:


Annars har eftermiddagen här gått i pysslandets tecken. Flisan och jag var på Panduro innan vi åkte till Västra Ingelstad och köpte en födelsedagspresent till Flisans kompis Alice som har barnkalas imorgon.
Blev såklart en hel del saker till Flisan med bland annat tio stora stämplar. Vi hann knappt ut från butiken innan Fliset tjoade att vi skulle skynda oss hem så hon kunde börja stämpla. Och stämpla det gjorde hon..
Vincent och jag tittade på från golvnivå där vi byggde ihopa tågbanan som Vincent verkligen gillade.


Pysselverkstad!


Var tvungen att lägga in en bild som jag knäppte hemms hos Lina i veckan som blev så fin på lillgosen!


Solstråle ända ut i fingerspissarna!


Flisan mästarinna på att bygga "hinderbanor". Stjärna på att roa sig själv!


Ikväll blir det köttbullar och potatismos mmm vad gott! Sen ska vi hyra lite film och mysa ner oss allihopa med lite lördagsgodis. Härliga härliga helg!!
0 kommentarer