hur?

kan en förkylning knocka fyra pur-friska (& -unga ;) så in i bombens?
Imorrn stannar M hemma från arbetet och kalajset med farfar och farmor och Lilian är inställt på kvällen.
Trist.. riktigt trist..
Speciellt trist när man handlat hem en massa tokgott som vi skulle mumsat i oss..
Men.. vi får trösta oss med att det blir kalajs med de finingarna nästa vecka istället och vi får helt enkelt mumsa i oss så gott vi kan själva imorgon kväll!

I eftermiddags åkte M och minisarna iväg en runda för att köpa paket till moi. Flis var taggad som tusan och kunde såklart inte hålla sig när vi satt och åt lunch..
"mamma vi ska köpa en tröja och en blomma till dig.." berättade hon så exalterad att de små vita tänderna glittrade.
M såg mest förlägen ut och jag.. tja jag njöt lite i smyg..
Kan inte låta bli att smygälska att få veta i förväg lite av vad jag ska få. Speciellt ifrån Flisan..
Älskar att kunna vara sådär härligt förberedd och skina upp med hela ansiktet när jag får syn på vad det är i paketen.. Älskar hennes nöjda min.. specillt det där nya uttrycket som kommit i hennes ansikte den sista tiden som visar hur enormt stolt hon är över sig själv när hon gjort något bra. Självförtroende som kan bräda vem som.. Det har hon verkligen min lilla älskade skrutta!
Nu precis nyss när vi lagt oss och jag skulle få lillgosan att somna.. vilket var en ganska tuff match med tanke på att vi idag faktiskt söndagsmyst lite extra med påskmust och kladdkaka.. 
Sockerstinn men nöjd låg hon där och bubblade av pirr i kroppen inför födelsedagen.
"Mamma, vad tror du att du ska få av mig?"
Jag vet verkligen inte Flisan och jag vill inte veta heller! Det är en överaskning precis som det ska vara på födelsedagar" svarade jag nästan helt ärligt..
"Men tänk om vi köpt.. en randig tröja då.." vad säger du då??!!" sade hon och satte sig rakt upp av ren lycka i sängen..
Tja svarade jag så pokerfejsad som jag bara kunde.. då blir jag nog ganska jätteglad.
"Jeeehuppp" svarade Flisan snabbt och lade sig ner med en smäll ner i sängen..

Får väl se vad det kan bli på födelsedagen på tisdag..
kanske.. ja kanske rent av en liten snygg randig tröja.. ;)

hoppas lite energi har kommit tillbaks till familjen trötto då iallafall..

Hmm.. var det 33 eller 43 jag skulle fylla..?

spontanbild på resten av familjen piggelin ikväll..
0 kommentarer