Vuxendiskutera..

Eller smågräla..
Det är lite knussligt när man har två småkottar att ta hand om. Inget allvarligt gräl utan bara sådär gnöliga som man kan vara på vaarndra ibland. Man vill liksom inte gräla fast grälet hänger i luften ändå.
Så var det här hemma idag och såklart märkte även Fliset spänningen.
"Sluuta gräla jag får så ont i öronen!" sade hon mycket bestämt vid kvällsfiken utan att ett endaste ett högt ord yttrats..
Då känner man sig sådär läskigt påkommen som förälder och för en sekund så övervägde jag allvarligt att neka totalt. Men så ringde Jesper Juul-klockan i huvudet (klickan här om ni inte känner Jesper..)

PLIIINGELINGELIIING sa klockan..

"Cicci, det är vanligt att bråka (sa Jesper i min hjärna) och iiinget farligt bara man är ärlig mot barnen, öppen och visar att man som föräldrar fortfarande älskar och vill ha varandra även om man grälar.

suck..

Så jag satte mig ner och bet ihopa.. och berättade framför mannen som jag var så förbaskat sur på att jag faktiskt älskar honom ändå. Men sen.. ja sen kom den där sura uppstötingen av saker som jag var irriterad över. Kaaabooom rakt ner på honom :)
Flisan var lite osäker på vilken skinkhalva hon skulle sitta på och såklart inte situationen. Men.. det var liksom ok. Vi redde ut och upp och ner gick några nybakade muffinsar som plåster på såren på oss allihopa.
Och muffinsarna behövdes efter vad vi avverkat jag och kidsen idag..
  1. Ninamys en snabbis
  2. ÖB
  3. Maxi
  4. Coop Bernstorp
  5. BVC Svedala
  6. Limhamn och titt på vår nya lägenhet

Men nu är allt utom karamellfärg, strössel och kakao inhandlat till kalaset iallafall! Imorgon blir det lugna gatan hemma hos Jenny och Daisy i Kävlinge. Jenny som kanske förhoppningsvis ploppar bebis på söndag! Muffinsarna får följa med och roa en hög Polypeptidarejobbare imorgon efter lunchen eftersom de blev plattare än pannekakor och inte går att bjudda på på lördag :( Så går det när lillkotten somnar och man inte kan använda elvispen..)

Nix nu är det nattinatti i Schönisland

0 kommentarer