Spännande natt..

Blev det ju om man säger så. Och en spännande efterföljande dag.. Natten fortsatte efter kräkincidenten lite checkt med att Vincent vägrade somna om och familjevandringen startade.
Martin gick ut och lade sig på golvet i vardagsrummet med Vincent för att inte väcka Flisan. Mammagrisen Vincent ville inte alls sova med pappa utan med mamma..
Mamma gick och hämtade Vincent och lade sig i den lille smala extrasängen i Flisans rum.
Flisan vaknade och började mitt i natten leta föräldrar. Frös alldeles förskräckligt och ville ha varmt täcke. Hittade samtliga föräldrar, dessutom en pappa med varmt täcke.. Lade sig på golvet i vardagsrummet hos pappa och somnade.
Jag som suktade efter den nu tomma dubbelsängen vågade inte väcka Vincent som tagit hela den lilla sängen i besittning vid det laget. Låg alltså snällt kvar, med halva den ena skinkan utanför madrassen och vågade knappt röra mig med risk för att trilla av.. Vågade heller inte INTE lyfta prinsen med tanke på risken för ytterligare några timmars nattning.. Så det var helt enkelt bara att gilla läget och snällt ligga kvar.
Vi låg där hela natten jag och Vinceprinsen och om ni undrar om vi sov så är svaret. Vincent sov..
Vincent och jag öste efter den katastrofala natten järnet idag och tömde garaget när Flisan var på förskolan. Det var liksom inte läge för något annat eftersom varje millisekunds vila orsakade psykbryt hos lillprinsen. Action var ordet och action blev det på mig.
När Flisan blev hämtad vid ett var jag blöt i nacken och allt skäp i garaget var borta. Tjo! Vilken underhållning Vincent men räkna inte med att få denna service fler gånger.
Tjo sa inte Flisan som hade gåshud över hela kroppen och grät hela vägen hem när jag hämtat henne.
Nästan 39 graders feber stannade tempen på och där är vi kvar.
Dödstrött hustru har dock tvingat maken att stanna hemma imorgon och hjälpa till. Tre nätters avsaknad av sömn och flimmer framför ögonen idag talade sitt tydliga språk. Har missat det förr och gör det inte igen. Imorgon ordinerar jag mig själv VILA!
Hoppas bara att barnen förstår det.. Just nu verkar det inte riktigt som att den lilla minstaste gör det iallafall..
 
 
Tur att någon fattat galoppen..
 
 
 
 
0 kommentarer